مشارکت ۹۰ مسجد در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه تویسرکان
کد خبر: 3708558
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

مشارکت ۹۰ مسجد در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه تویسرکان

کانون خبرنگاران نبأ _ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از برگزاری مراسم‌های جشن اعیاد شعبانیه با مشارکت ۹۰ مسجد در این شهرستان سخن گفت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: مراسم‌های جشن اعیاد شعبانیه در این شهرستان هم‌زمان با سراسر کشور با همکاری ۹۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ مسجد در این شهرستان، افزود: در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) علاوه بر ۹۰ مسجد، ۷۰هیئت مذهبی نیز اقدام به برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان اضافه کرد: در تمام مساجد برنامه‌های متنوعی از قبیل سخنرانی، مولودی‌خوانی،اهدای جوایز، مسابقه فرهنگی و پذیرایی انجام شد.

جشن میلاد امام حسین(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله سرابی

جشن میلاد امام حسین(ع) با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله سرابی تویسرکان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سجاد امیری، رئیس حوزه علمیه تویسرکان در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین ابعاد اخلاقی و سیاسی اجتماعی حضرت سید‌الشهدا(ع) پرداخت.

وی در سخنان خود درباره مبحث ولایت گفت: ولایت و امامت از جایگاه خاصی در اسلام برخوردار است، ولی متأسفانه امت اسلامی به آن اهمیت لازم را نداده‏‌اند و امروز تمام مشکلات جهان اسلام به واسطه‏ همین امر است.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: در نظام الهی اسلام، نقش ویژه‌ای برای رهبری جامعه تعیین شده است؛ رهبر نه تنها نقش مدیریتی جامعه را به عهده دارد، بلکه نقش‌های دیگری نیز با توجه به موقعیت ممتاز خویش به عهده دارد که از جمله الگو بودن است.

وی افزود: همین اسوه و الگوبرداری مردم از رهبری است که زمینه اعتماد به نفس و سکون و آرامش اجتماعی را فراهم می‌آورد زیرا مردم هرگاه رهبر را در چنان سکون و آرامش الهی بیابند به‌طور طبیعی آرام می‌شوند و تشویش‌ها و اضطراب‌ها از میان می‌رود.

برگزاری جشن میلاد امام سجاد(ع) به همت شورای فرهنگی محله شهرک وحیدیه

همزمان با فرارسیدن ولادت باسعادت امام زین‌العابدین(ع) مراسم جشنی به همت شورای فرهنگی محله شهرک وحیدیه در مسجد امام رضا(ع) تویسرکان برگزار شد.

در این آیین که گروه‌های مختلف مردم حضور داشتند، حجت‌الاسلام مهدی شرکایی، رئیس شورای فرهنگی محله در خصوص ابعاد شخصیتی و زندگانی پرخیر و برکت امام سجاد(ع) و لزوم الگوپذیری جامعه اسلامی از آن حضرت به‌ویژه صحیفه سجادیه مطالبی بیان کرد.

در ادامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و مولودی‌خوانی پرداختند و به اسامی سجاد به قید قرعه جوایزی اعطا شد.

تقدیر از فعالان فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل‌(ع)

در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله سرابی تویسرکان برگزار شد از ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی این مسجد با اعطای تقدیرنامه و جوایزی از سوی امام جمعه و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تقدیر به‌عمل آمد.

در این آیین از روحانی فعال مسجد، حجت‌الاسلام علی کاروند، مؤذن، مکبر، جانبازان مسجد و سایر فعالان فرهنگی تجلیل شد.

مشارکت ۹۰ مسجد در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه تویسرکان

مشارکت ۹۰ مسجد در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه تویسرکان

خدیجه نیکویی‌نژاد
انتهای پیام

captcha