نگاهی به دومین روز همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» در شیراز
کد خبر: 3708584
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

نگاهی به دومین روز همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» در شیراز

گروه اجتماعی ـ دومین روز همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» با تأکید بر سیره رضوی هم اکنون در محل تالار علامه جعفری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، دومین روز برگزاری همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» با تأکید بر سیره رضوی هم‌اکنون با حضور اندیشمندان و پژوهشگران سراسر کشور در محل تالار علامه جعفری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز آغاز شد.
در روز گذشته 4 نشست علمی با ارائه 9 مقاله علمی توسط اندیشمندان و پژوهشگران قرآن و عترت سراسر کشور در محل تالار مذکور برگزار شد و امروز نیز 3 نشست دیگر به همراه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.
نشست پنجم این همایش که نخستین نشست روز دوم برگزاری این همایش نیز هست، دارای هیئت رئیسه حجت‌الاسلام والمسلمین کاکایی، عباسی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی و خانم طباطبایی است و در آن زهرا قاسم‌نژاد هم‌اکنون در حال ارائه مقاله «بررسی تطبیقی حب در اصول کافی و صحیح بخاری به روش تحلیل محتوا» است.
بعد از آن غلامرضا اعوانی مقاله «محبت اهل بیت(ع) و شرایط و مقتضیات آن» را ارائه خواهد کرد و سپس یوسف نیری درباره «حقیقت حبیه یا سر تجلی ذات» به سخنرانی خواهد پرداخت.
نشست ششم با هیئت رئیسه اعوانی، ساجدی، نیری و کلانتری در ساعت 11 آغاز به کار خواهد کرد که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، رئیس مؤسسه پژوهشی اسرا درباره «قلمرو عشق» سخنرانی خواهد کرد و در ادامه فاطمه طباطبایی مقاله «محبت و تأثیر آن در اخلاق فردی و اجتماعی» ارائه کرده و در انتها حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم کاکایی درباره «محبت و عشق در سیره معصومین(ع) و در ادبیات عرفانی» به سخنرانی خواهد پرداخت.
نشست هفتم امروز و آخرین نشست علمی نیز در ساعت 15:30 فردا آغاز می‌شود که هیئت رئیسه آن متشکل از رحیمیان، جاویدی، هادیان و سلمان‌پور خواهند بود و محسن قاسم‌پور مقاله «تأثیر گفتمان روایی محبت بر معرفت اخلاقی»، کاووس روحی «بررسی تحلیلی عبادت عاشقانه» و مهدی کمپانی زارع «سلوک عاشقانه در سخنان معصومین» را ارائه می‌کنند.
اختتامیه این همایش ملی و تجلیل از برگزیدگان آن در ساعت 17:10 فردا با سخنرانی عبدالجبار کاکایی با عنوان «میراث معنوی معصومین در شعر معاصر» و اهدای جوایز برگزار خواهد شد که در آن از 10 نفر از برترین پژوهشگران این همایش تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام

captcha