طوفان توئیتری محکومیت ممنوعیت حجاب دختران در آلمان
کد خبر: 3708592
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

طوفان توئیتری محکومیت ممنوعیت حجاب دختران در آلمان

کانون خبرنگاران نبأ ــ ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر 14 سال در ایالت نوردراین وستفالن آلمان با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است و مسلمانان در شهرهای مختلف آلمان با امضای طومار اینترنتی و ایجاد طوفان توئیتری سعی دارند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

طوفان توئیتری محکومیت ممنوعیت حجاب دختران در آلمان
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به از نقل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، طومار اینترنی که توسط برخی از مسلمانان راه‌اندازی شده است، قصد دارد تا به  تصمیم‌گیرندگان سیاسی، خشم واقعی جامعه اسلامی آلمان و تمامی طرفداران آزادی مذهب را نشان دهد. 
مسئولان سایت راهی به سوی اسلام در این ارتباط از مسلمانان آلمان خواسته‌اند تا در برابر این اقدام مسئولان ایالت نوردراین وستفالن سکوت نکنند. در هفته‌های گذشته وزیر امور ادغام در ایالت نوردراین وستفالن خواستار ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر سن قانونی شد، او ادعا کرد که کودکان نباید اجازه پوشیدن روسری داشته باشند. 
سراپ گولر، معاون او نیز با طرح پیشنهاداتی در این درباره گفت: پوشیدن روسری برای یک دختر جوان، باعث انحراف می‌شود و کودک را به جنسیت حساس‌تر می‌کند.
در همین ارتباط، سایت نسل‌های اسلام در گزارشی از اعتراض کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر 14 سال نوشته است. در بخشی از این گزارش آمده است: کاربران شبکه توئیتر با هشتگ «بدون روسری‌ام هرگز» طوفان توئیتری به راه انداختند و با 130 هزار توئیت توانستند برای مدتی سومین ترند این شبکه اجتماعی شوند. بسیاری از مسلمانان و برخی از غیر مسلمانان در این طوفان توئیتری شرکت کردند. برخی از این توئیت‌ها به زبان انگلیسی و عربی نیز ترجمه شد. واقعیت این است که شرکت‌کنندگان در این طوفان توئیتری به اهداف خود رسیدند و پیام خود را به گوش مسئولان رساندند. 
در این میان برخی از رسانه‌های آنلاین طبق معمول افراد این کمپین را مشکوک، رادیکال یا افراطی خواندند همچنین، برخی ادعا کرده‌اند که این طوفان توئیتری، عملیات پرچم دروغین بوده است، زیرا آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند و هرگز ندیده‌اند که چگونه مسلمانان، موقعیت خود را در میان عموم روشن می‌کنند. همچنین مطرح شده است که هزاران صفحه جدید توئیتر متعلق به مسلمانان، غیر واقعی و ربات است. البته مسلمانان به این ادعاها اهمیتی نمی‌دهند، چرا که برای اولین‌بار می‌دانند چه پتانسلی در جامعه آلمان دارند.
محمدجواد صفری
انتهای پیام
captcha