جذب جامعه ایثارگری در بنیاد علمی نخبگان محقق می‌شود/ امروز بیش از گذشته به ایثار نیازمندیم
کد خبر: 3708675
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
جهانگیری:

جذب جامعه ایثارگری در بنیاد علمی نخبگان محقق می‌شود/ امروز بیش از گذشته به ایثار نیازمندیم

گروه جهاد و حماسه ــ معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار به جامعه ایثارگری قول داد تا برای جذب این جامعه در بنیاد علمی نخبگان تلاش مضاعف کند.

جذب جامعه ایثارگری در بنیاد علمی نخبگان محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار، پیش از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان، در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد.

 معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جذب جامعه ایثارگری در بنیاد ملی نخبگان را محقق خواهیم کرد، گفت: کارهای مربوط به جذب جامعه ایثارگری را در بنیاد ملی نخبگان را انجام خواهیم داد و از این پس رئیس بنیاد شهید می‌تواند این موضوع را پیگیری کند تا شاهد حضور جامعه ایثاری در بنیاد ملی نخبگان باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که مسئولان باید از خودگذشتگی داشته باشند، گفت: مدیران و مسئولان باید از خودگذشتگی داشته و نسبت به هم مهربان و صمیمی باشند و یکدیگر را با بغض نگاه نکنند؛ چراکه همه ما یک پیکر و واحد هستیم که رسالت واحدمان سربلندی، عزت و پاسداشت خون شهداست.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: جشنواره ملی ایثار به دلیل ارزش‌های معنوی و فعالیت‌های علمی، فنی و تحصیل متمایز از دیگر جشنواره‌هاست.

وی بیان کرد: موضوع ایثار، نیاز همیشگی ملت‌ها و کشورهاست و ایرانیان در مقطع سختی از تاریخ با ایثار و از خودگذشتگی از خودشان چیزی به یادگار گذاشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران در این جنگ، ناخواسته قرار گرفت؛ چراکه همه قدرتمندان روز دنیا علیه ما وارد جنگ شدند. شوروی سابق با گرایش خود پشتیبان اصلی صدام و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با دیدگاه دیگری به میدان آمدند. همچنین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عرب و دیگر کشورها در حد توانشان به صدام کمک کردند.
وی افزود: در این جنگ نابرابر اتفاقی افتاد که در آن ملت ایران اثبات کرد با ایثار، از خود گذشتگی، پشتوانه بزرگ و فرهنگ و تمدنی که دارد، جنگ را به نقطه‌ پیروزی رساند.
جهانگیری اظهار کرد: اگر نگاهی به گوشه و کنار منطقه بیندازیم، متوجه می‌شویم دشمن با کشمکش‌هایی که در افغانستان، سوریه، پاکستان، یمن و تشکیل یکی پس از دیگری گروه‌های تکفیری و داعش سعی دارد به تعبیر خودشان جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد.
وی بیان کرد: با اطمینان به شما خانواده شهدا، جانبازان می‌گویم که با لطف خدا و به برکت خون پاک بیش از دویست هزار شهید و چندین هزار جانباز و آزاده، این نظام، مسیر ماندنی است و از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های مادی و معنوی بی‌نظیری دارد. همچنین نسل جوان تحصیلکرد در کشور زبانزد است و در کشورهای منطقه جزء سرآمدهاست. البته ایران از نظر فارغ‌التحصیل مهندسی جزء چند کشور اول دنیا به شمار می‌رود.
وی افزود: ما در جمهوری اسلامی، پرچمدار این هستیم تا تولید علم و فناوری را در منطقه به رتبه اول برسانیم و البته اقتصاد دانش‌بنیان، موضوعی پراهمیت در اقتصاد مقاومتی است.
جهانگیری اظهار کرد: ما با مسلح کردن خودمان به علم، دانش و فناوری می‌توانیم کشور را با عزم و اراده ایرانی به سطوح عالی برسانیم.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

captcha