فعال شدن ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3708681
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کرد:

فعال شدن ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار از دستگاه‌ها درخواست کرد تا ستادهای شاهد در دانشگاه فعال باشند.

فعال شدن ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار، پیش از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان، در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، با اشاره به فعال‌ شدن ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها گفت: درخواست من این است که ستادهای شاهد را در دانشگاه‌ها بیشتر فعال کنیم و مسئولان دانشگاه و آموزش و پرورش، توجه جدی به مشاوره، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آنها داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق تحصیلی و فرهنگی باید با همکاری دستگا‌ه‌ها انجام شود تا سال به سال شاهد چنین جشنواره‌ای با سطح عالی باشیم و در این صورت می‌توانیم دین‌مان را به جامعه ایثارگری ادا کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این موضوع که فرهنگ ایثارو مقاومت باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران با دستور ریاست‌جمهوری در سال 93 محقق شد و در این چند سال دبیرخانه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت شکل گرفت و در این چند سال گام‌های اساسی برداشته شد.

وی بیان کرد: در این مراسم قرار بود، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش حضور داشته باشند که به دلیل سفرهیأت دولت به آذربایجان شرقی، این امکان فراهم نشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران به دستور امام راحل تشکیل و عهده‌دار مسائل معیشتی جامعه ایثارگران شد. پس از آن هم تداوم و برنامه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران با رهنمودهای مقام معظم رهبری تا کنون تداوم داشته و ادای وظیفه کرده است.
وی ادامه داد: در سال 65 ، امام راحل نسبت به امور تحصیلی و فرهنگی فرزندان ایثارگر حکمی دادند که براین اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران عهده‌دار اجرای آن شد و طرح شاهد را برنامه‌ریزی کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از کودکستان تا دانشگاه وظیفه ما برای فرزندان جامعه ایثارگری، آموزش و تربیت است که خوشبختانه با گذشت 33 سال تلاش کرده‌ایم فرمان امام راحل را اجرایی کنیم و بتوانیم وظیفه مهمی که بر دوش‌مان است را انجام دهیم.
وی بیان کرد: در کل جامعه ایثارگری(شاهد، فرزندان شهید، آزادگان و جانبازان)؛ 158 هزار فرزند ایثارگر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل است که از این تعداد 46 هزار فرزند جامعه ایثارگری در مقاطع تحصیلی مدارس آموزش و پرورش، 2 هزار و 500 طلبه در حوزه‌های عملیه به ویژه قم، 2 هزار و 800 نفر از ایثارگری، عضو هیأت علمی دانشگاه هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: اولین دوره این جشنواره در سال 95 برگزار شد که مورد رضایت بسیاری از جامعه ایثارگری قرار گرفت و دومین دوره آن امروز به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دانشگاه آزاد، وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
وی بیان کرد: معرفی و ارج نهادن به مقام آموزش و پرورش برای دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب شاهد و ایثارگر، فرصت آفرینی برای معرفی استعدادهای برتر دانشجویان، دانش‌آموزان ایثارگر، زمینه‌سازی برای ورود فرزندان ایثارگر و شاهد در میان رقابت‌های علمی، آموزشی(کشوری و بین‌المللی) از جمله مسائلی است که در این جشنواره در حال پیگیری هستیم.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: کمیته‌ای در وزارتخانه و مرکز مدیریت حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شد و خودشان نفرات برتر حوزه‌های مرتبط را انتخاب و به جشنواره معرفی کردند که تعداد آنها به 71 برگزیده می‌رسید. از این تعداد 12 برگزیده از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، 18 برگزیده از دانشگاه آزاد، 11 برگزیده از آموزش و پرورش و الباقی برگزیدگان از دیگر نهادها بودند.
وی بیان کرد: پیشنهادم این است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اجتماعی کنیم. امسال گام‌های خوبی نسبت به اجرایی شدن فرهنگ اجتماعی ایثار را در جامعه پیاده کرده‌ایم و اگر این فرهنگ محقق و براساس دستور مقام معظم رهبری اجرایی شود، انقلاب ما بیمه می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: امیدواریم با اجرایی کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم این فرهنگ را برای همیشه در جامعه ماندگار کنیم، فرهنگی که از امام حسین(ع) باید یاد بگیریم که شهدا وام گرفته از این فرهنگ هستند.
در ادامه بیانیه هیأت داوران توسط رزاقی، دبیر هیأت داوران قرائت شد و در پایان از 71 برگزیده جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخشی از این بیانیه آمده است: هیأت داوران از میان هزاران نفر از ممتازین تحصیلی، 71 نفر شامل 15 نفر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 15 نفر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 11 نفر از وزارت آموزش و پرورش، 18 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی، 12 نفر از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور را در تمامی مقاطع تحصیلی انتخاب کرد.
در ادامه بیانیه آمده است: هیأت داوران عدم دخالت رئیس و دبیر جشنواره در امر داوری و انتخاب برترین‌ها را پاس می‌دارد و مسئولیت انتخاب، بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای تحصیلی تعیین شده در هر دستگاه‌ و حفاظت از نتایج داوری‌ها را به عهده می‌گیرد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام

captcha