سلامت؛ نخستین نیاز هدایت آموزشی/وجود ۴۰ هزار سفیر سلامت در لرستان
کد خبر: 3708683
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
موسوی‌نیا مطرح کرد:

سلامت؛ نخستین نیاز هدایت آموزشی/وجود ۴۰ هزار سفیر سلامت در لرستان

گروه اجتماعی ـ سرپرست آموزش و پرورش لرستان سلامتی و تندرستی را نخستین نیاز هدایت آموزشی دانست و افزود: تعداد ۴۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در آموزش و پرورش لرستان آموزش دیده‌اند.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیداحمدعلی موسوی‌نیا، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت در آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی لرستان، که در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، سلامت را مهم‌ترین نیاز هدایت آموزشی دانست و گفت: در دنیای امروز نیروی انسانی یکی‌از مؤلفه‌های مهم در اجتماع است.
وی تصریح کرد: در جامعه‌ای که نشاط وجود دارد کارآمدی و پویایی هم وجود دارد و در این جامعه باید انسان‌های دارای سلامت روحی و جسمی وجود داشته باشد.
موسوی‌نیا، اقتصاد را مؤلفه دیگر پیشرفت جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در راستای سلامت و بهداشت جامعه پیش‌قدم است، چون آموزش و پرورش در هر کشوری بستر یادگیری و یاددهی است.

سلامت؛ نخستین نیاز هدایت آموزشی/ وجود ۴۰ هزار سفیر سلامت در لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که تحول اقتصادی و اجتماعی را باید از آموزش و پرورش شروع کرد، ادامه داد: جامعه آماری متنوعی در آموزش و پرورش وجود دارد به‌طوری‌که با احتساب نوآموزان پیش‌دبستانی ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان لرستان داریم.
وی به ظرفیت بیش‌از ۲۸ هزار معلم شاغل و ۱۶ هزار بازنشسته در سطح استان اشاره و تصریح کرد: بیش‌از ۴۰ هزار سفیر سلامت در مدارس لرستان داریم و می‌توانیم از این جامعه آماری برای تحقق اهداف استفاده کنیم.
موسوی‌نیا با بیان این‌که انسان از دو سالگی می‌تواند آموزش ببیند و در آن دوران می‌توان نقش‌های مختلفی در ذهن و خاطر کودک ایجاد کرد، ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان براساس تربیت اسلامی، کاهش اسیب‌های اجتماعی را در بزرگسالی به دنبال دارد.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان گفت: سفیر سلامت، زمانی موفق است که در وهله اول به اصول سلامت پایبند بوده و به قواعد خودمراقبتی مسلط باشد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش لرستان نیازمند مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و محیط زیست در راستای اجرای طرح سفیران سلامت است.

انتهای پیام

captcha