موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در الگوسازی/ فناوری در خدمت کاهش هزینه مسابقات قرآن
کد خبر: 3708698
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
طیبی بیان کرد:

موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در الگوسازی/ فناوری در خدمت کاهش هزینه مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد به موفقیت‌های خوبی در زمینه الگوسازی رسیده است، گفت: فناوری روز که در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان استفاده شده است، عاملی برای کاهش هزینه‌های مسابقات شد.

موفقیت‌های جهاددانشگاهی در الگوسازی / فناوری در خدمت کاهش هزینه مسابقات قرآن

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا در مورد فعالیت‌های قرآنی در کشور و ورود جهاد دانشگاهی به این عرصه، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی وظیفه دارد در زمینه قرائت قرآن، فهم درست و تحقیق در حوزه قرآن کریم و نیز ترویج آن حداکثر فعالیت‌ها را انجام دهد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از زمینه‌های بسیار خوبی که جهاد دانشگاهی به درستی انتخاب کرد بحث ترویج قرآن کریم در بین دانشجویان بوده است، افزود: یکی از وسیله‌های خوب برای این ترویج، برگزاری مسابقات قرآن در بین دانشجویان است، بر همین اساس جهاد دانشگاهی در سطح ملی 25 دوره مسابقات قرآن دانشجویان را برگزار و بعد از آن به طراحی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای دانشجویان اقدام کرد.
طیبی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان قشر نخبه و فهیم جامعه بوده و مدیران و کارشناسان آینده هستند، بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن برای این قشر از جامعه فرصت خوبی هست تا بر روی ترویج قرآن کریم کار شود. در واقع این هدف اصلی مسابقات قرآن کریم است. علاوه بر این مسابقات فرصتی ایجاد می‌کند تا دانشجویان مسلمان با برنامه‌ریزی‌هایی که سازمان قرآنی دانشگاهیان انجام می‌دهد، حول مسائل و مشکلات جهان اسلام که این روزها بسیار زیاد است، بحث و گفت‌وگو کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن، بهترین فرصت برای نشان دادن چهره خوبی از جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورهاست. دشمنان ما تلاش می‌کنند تا چهره‌ای وحشتناک از ایران نشان دهند در صورتی که ایران در سایه انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است و یکی از سازمان‌هایی که در این پیشرفت موثر بوده جهاد دانشگاهی است.
وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی الگوسازی‌های موفقی انجام داده است، بیان کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان نیز از جمله الگوسازی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه قرآنی است.
طیبی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن در مدت زمان حضور خود در ایران می‌توانند از دستاوردهای علمی، فناورانه و فرهنگی بازدید داشته باشند، اظهار کرد: به طور کاملاً طبیعی توقع مردم و خود ما از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی این است که برای کیفیت‌دهی به مسابقات از توانمندی‌های علمی و فناورانه‌ای که خود جهاد دانشگاهی خالق آن بوده و یا در جهان وجود دارد، استفاده کند و در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان به این سمت حرکت کردیم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این کار صورت گرفته‌ است، عنوان کرد: پیرو دعوتنامه‌هایی که برای حضور دانشجویان مسلمان جهان ارسال شد، تعداد زیادی از متسابقان اعلام آمادگی کرده و فایل‌های صوتی خود را ارسال کردند. در ادامه با استفاده از نرم‌افزارهای صوتی و تصویری موجود در جهان این تلاوت‌ها دریافت و بررسی شد.
وی در پایان عنوان کرد: استفاده از فناوری نه تنها باعث نشده تا کیفیت مسابقات از بین برود، بلکه باعث شده است تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. ما وظیفه داریم در این شرایط که کشور با مشکلات مالی مواجه است از فناوری و امکاناتی که داریم استفاده کنیم تا بهره‌وری بیشتری به دست بیاید.

یادآوری می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی 7 تا 9 اردیبهشت‌ماه به میزبانی مشهد مقدس و به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha