تأکید بر رزمایش‌های مشترک نظامی و تأمین امنیت مرزها
کد خبر: 3708728
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
در دیدار امیر دریادار سیاری با فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان مطرح شد؛

تأکید بر رزمایش‌های مشترک نظامی و تأمین امنیت مرزها

گروه سیاسی ــ امیر دریادار سیاری در دیدار با فرمانده نیروی دریایی پاکستان گفت: دیگر زمینه همکاری ایران و پاکستان در خصوص امنیت مرزها، تمرینات و انجام رزمایش‌های مشترک و تبادل تیم‌های ورزشی است و چرا نباید ما رزمایش‌های مشترک زمینی، هوایی و دریایی داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، سه‌شنبه 4 اردیبهشت، در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان دارای مشترکات تاریخی و مذهبی هستند و دو ملت به خوبی همدیگر را می‌شناسند و هنر ما مسئولین این است که بستر مناسبی را برای ارتقای مناسبات به وجود آوریم و اگر نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنیم ملت‌ها هم آسیب می‌بینند.

وی افزود: انتظار واقعی این است که سطح ارتباطات با توجه به مناسبات مشترک ارتقا یابد و ما باید هوشمندانه رفتار کنیم و اجازه ندهیم دیگران بتوانند بر روابط ما تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به برخی از زمینه‌های همکاری اشاره کرد و گفت: ما در بحث آموزش می‌توانیم سطح مناسبات فعلی را ارتقا دهیم، این آموزش‌ها در سطوح مختلف می‌تواند اجرایی بشود.

امیر سیاری اضافه کرد: در بحث تبادل اطلاعات به خصوص در مواردی که امنیت مرزهای ما را تحت تأثیر قرار داده است بایستی با یکدیگر همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیگر زمینه همکاری ایران و پاکستان را در خصوص امنیت مرزها، تمرینات و انجام رزمایش‌های مشترک و تبادل تیم‌های ورزشی برشمرد و بیان کرد: چرا نباید ما رزمایش‌های مشترک زمینی، هوایی و دریایی داشته باشیم.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ما در بحث هوا، دریا و زمین با توجه به هشت سال دفاع مقدس تجربیات خوبی داریم که می توانیم آنها را در اختیار شما قرار دهیم تصریح کرد: دو کشور می توانند در زمینه های فنی، تعمیر و نگهداری در قسمتهای مختلف همکاری های قابل قبولی داشته باشند. امیر سیاری گفت: راهبرد جدید استکبار جهانی در خصوص قلمداد کردن پاکستان به عنوان حامی تروریست برای ما قابل قبول نیست. درحالی که کشور پاکستان ضربات زیادی از تروریسم خورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نباید به دشمنان اجازه داد هر گونه که می خواهند در مورد ما فکر کنند تاکید کرد: کشورهای غربی می‌خواهند خواسته خود را تحمیل کنند و به دنبال هژمونی و برتری طلبی خود هستند و ما باید با اتحاد و همکاری خود از این اقدامات آنها جلوگیری کنیم و هوشیارانه اجازه ندهیم که آنها هرگونه اقدام و فکری را در مورد ما داشته باشند.

در ادامه دریاسالار ظفر محمود عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان گفت: ایران کشوری اسلامی است و مشترکات زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد. ما اعتقاد داریم روابط ما بایستی سطح بالاتری نسبت به امروز داشته باشد.

وی افزود: ما باید از طریق آموزش ها و انجام مانورهای مشترک بتوانیم مناسبات خود را گسترش داده و در برقراری امنیت مرزها با همدیگر همکاری لازم را داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان ادامه داد: ما اعتقاد داریم که برای انجام کلیه همکاری ها باید چهارچوب های داشته باشیم و کمیته‌های مشترک تشکیل دهیم تا در خصوص موضوعات مورد نظر به نتیجه مشترک دست یابیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان بیان کرد: در بحث تروریسم پاکستان بیشترین آسیب را دیده و مردم در جنگ بر ضد تروریسم در صدمات زیادی را متحمل شده اند.

همچنین امیر دریادار سیاری در دیار با فرمانده نیروی دریایی هندوستان گفت: حضور بیگانگان در منطقه موجب ناامنی است، کشورهای حاشیه اقیانوس هند می‌توانند با هم همکاری همدیگر و در راستای اهداف IONS امنیت مشترک اقیانوس هند را تامین کنند.

وی افزود: ما با استفاده از تجارب موجود در نیروهای مسلح دو کشور می توانیم روابط خود را در زمینه هوایی، دریایی و زمینی گسترش دهیم و به تبادل آموزش‌ها بپردازیم.

امیر سیاری بازدید متقابل هیئت‌های نظامی از مراکز آموزشی، نظامی و صنعتی و همچنین بحث‌های فنی را زمینه‌های همکاری دوجانبه دانست و بر برنامه‌ریزی در خصوص آنها تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی هند نیز گفت: دو کشور هند و ایران یک تاریخ گسترده با هم دارند و در گذشته مردهای با مشتری با هم داشتند.

وی بیان کرد: ما در صدد افزایش همکاری‌های آموزشی و ارتقاء آن هستیم و امیدواریم در آینده با بازدیدهای آموزشی و نظامی این همکاری‌ها را ارتقا ببخشیم.

بنا بر این گزارش دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در دیدار با دریابان یامامورا جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ژاپن با اشاره به موقعیت بسیار ویژه و استراتژیک ایران گفت: ما همواره دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های مختلف برای پیشرفت استفاده کنیم و بر همین اساس خواهان توسعه روابط با کشورهای دوست هستیم.

وی افزود: کشور ژاپن موقعیت بسیار حساسی در شرق آسیا دارد و ما تمایل داریم که با این کشور مستقل ارتباط در سطوح مختلف داشته باشیم البته این ارتباط بدون دخالت بیگانگان خواهد بود.

دریادار سیاری ادامه داد: در حوزه تکنولوژیک نیز، ایران و ژاپن در سطح خوبی قرار دارند ولی ما می توانیم همکاری ها در این زمینه را افزایش دهیم البته در حوزه رزمایش‌های دریایی نیز امکان پذیر است که رزمایش‌های مشترکی میان دو کشور برگزار شود

در این دیدار همچنین دریابان یامامورا جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ژاپن با تشکر از دعوت ایران از وی برای حضور در این اجلاس گفت: ما امیدوار به افزایش سطح روابط نظامی میان دو کشور ایران و ژاپن هستیم و حتماً باید در این زمینه گام‌های بلندی برداریم وی افزود از لحاظ همکاری‌های آموزشی ما می‌توانیم این همکاری را آغاز کنیم البته در حوزه‌های مختلف دیگر نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha