آرزوی والدینم را برآورده کردم/ حرکت در مسیر قرآن با تشویق‌های مادر
کد خبر: 3708801
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
نفر اول رشته حفظ روشندلان:

آرزوی والدینم را برآورده کردم/ حرکت در مسیر قرآن با تشویق‌های مادر

گروه بین‌الملل - محمد انیس، نفر اول رشته حفظ کل مسابقات قرآن روشندلان گفت: از همان ابتدا با حضور در مسابقات روشندلان در ایران می‌خواستم بهترین باشم و با کسب رتبه آرزوی والدینم را برآورده کنم.

 تلاش حافظ هندی قرآن برای برآوردن آرزوی والدین در ایران

انیس به طور مادرزادی نابینا متولد شد. وی که اهل کشور عمان است در حال حاضر در شهری نزدیک به بنگلور در هند زندگی می‌کند. وی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان در رشته حفظ شرکت کرده بود.

انیس در گفت‌وگو با ایکنا گفت: اولین بار است که به ایران می‌آیم و از اینکه برای نابینایان فرصتی فراهم شده تا بتوانند در مسابقات قرآنی شرکت کنند بسیار خرسندم. پیش از این فقط در مسابقات محلی و غیر رسمی در عمان و هند شرکت کردم و چندین بار اول و یک بار دوم شدم.

این حافظ 31 ساله در یک مدرسه اسلامی از صبح تا ظهر تحصیل می‌کند و بعدازظهر برای تثبیت محفوظاتش قرآن می‌خواند. در آن مدرسه استادش، محمد قاسم، آیه‌ها را می‌خواند و او بعد از رفتن به خانه از طریق گوش دادن به فایل صوتی، آیات را مرور می‌کند.

وی گفت: به طور کلی روزی سه یا چهار ساعت را به تلاوت قرآن می‌پردازم و آرزو داشتم بتوانم در این مسابقات رتبه اول را کسب کنم. چون این چیزی بود که پدر، مادر و دوستانم از من خواسته‌ بودند.

انیس افزود: مادرم اولین بار مشوق من بود و مرا به یادگیری علوم قرآنی علاقه‌مند کرد و بعد از آن هرچه بیشتر قرآن خواندم بیشتر به آن علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم زمان بیشتری را صرف حفظ و یادگیری قرآن کریم کنم. از اینکه به واسطه حفظ قرآن در میان مردم محبوب شده‌ام خوشحالم وهرچه دارم کرامتی است که خداوند به من عطا کرده و آن  را معجزه الهی می‌دانم.

انتهای پیام

 

 

captcha