مسابقات بین‌المللی قرآن؛ فرصت شناساندن شأن و اثرگذاری بانوان ایرانی
کد خبر: 3708814
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
حجت الاسلام سیدی:

مسابقات بین‌المللی قرآن؛ فرصت شناساندن شأن و اثرگذاری بانوان ایرانی

گروه مسابقات ــ رئیس بازرسی اداره‌کل اوقاف استان تهران گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان را از موفقیت‌های چشمگیر نظام خواند. این رقابت‌ها باعث می‌شود بانوان جهان اسلام جایگاه زن ایرانی و حضور اجتماعی و توام با شرعیات او را بشناسند.

مسابقات بین المللی قرآن؛ فرصت شناساندن شأن و اثرگذاری بانوان ایرانی

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدی، رئیس بازرسی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص برکات برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان گفت: نگاه بسیار خوبی برای حضور بانوان در مسابقات قرآنی در سازمان اوقاف شکل گرفته و این بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان آبی است بر آتش تبلیغات سوئی که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود، افزود: این یکی از موفقیت‌های چشمگیر نظام جمهوری اسلامی ایران است که هم تبلیغات منفی علیه نظام را از بین می‌برد و هم انگیزه حضور بانوان در مسائل قرآنی را تقویت می‌کند.

این فعال قرآنی با یادآوری این که تا سال گذشته تمام مسابقات قرآنی بانوان در ایران در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شد و از سال گذشته این مسابقات به سطح بین‌المللی رسیده است، تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن، انگیزه بانوان را برای فعالیت اثرگذارتر قرآنی تقویت می‌کند تا خودشان را در جایگاه‌های بین المللی ببینند و توانایی خودشان را در این عرصه به نمایش می‌گذارند.

سیدی به حضور شرکت‌کنندگان بانو از 28 کشور جهان در ایران اشاره و اظهار کرد: تبادل فرهنگی که میان این شرکت‌کنندگان و بانوان ایرانی صورت می‌گیرد، موجب می‌شود که شناخت آنها نسبت به زنان ایرانی تغییر یابد و ببینند که زنان ضمن حفظ ظواهر شرعی در تمام فعالیت‌های اجتماعی به خوبی حضور دارند و این امر سمپاشی‌های دشمنان را از میان می‌برد.

رئیس بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: این روابط با محوریت قرآن کریم موجب همگرایی بیشتر بانوان جهان اسلام می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان در هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد.
انتهای پیام

captcha