حاکم و مدیر باید در بطن جامعه حضور داشته باشد
کد خبر: 3708830
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

حاکم و مدیر باید در بطن جامعه حضور داشته باشد

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت : حاکم، مدیر و مسئول باید خود را در بطن و متن جامعه قرار دهد و خیر مردم را بخواهد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد : امام علی (ع) در خطبه 34 نهج البلاغه به 4 حق که به عنوان حق مردم به گردن حاکم معرفی شده اشاره کرده است که اولین حق این است که حاکم خیرخواه مردم بوده و خود را در بطن جامعه بداند.

وی افزود : مسئول در صورتی میتواند خیرخواه مردم باشد که خود درون مشکلات مردم قرار گیرد و در راستای حل آن اقدام کند.

وی ادامه داد : دومین حق این است که در مباحث اقتصادی به مردم خوب رسیدگی کنند و بیت المال را به وفور و به درستی در اختیار مردم قرار داده و عدالت اقتصادی در جامعه برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حق سوم گفت : حاکمان وظیفه دارند مردم را تعلیم کنند و مردم باید علوم را یاد بگیرند تا جاهل نمانند.

وی تصریح کرد : چهارمین حق نیز این است که ادب کنند تا عمل کنند و همان مساله خیرخواهی و برقراری اقتصادی در اینجا نیز مطرح می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ماه مبارک شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه ضیافت الله است، اظهار کرد : حضور در مهمانی بزرگ خداوند متعال آمادگی روحی و معنوی می خواهد و شعبان فرصتی است تا خودمان را اعتلا بخشیم و به مهمانی خدا قدم بگذاریم.

وی یادآور شد : مناجات شعبانیه از جمله دعاهای بسیار تاکید شده ماه مبارک شعبان است و تمامی ائمه معصومین این دعا را می خواندند و این دعا، دعای امیرالمومنین، اهل بیت و تمام معصومین (ع)بوده و مضامین بسیار عجیب و تامل برانگیزی در آن وجود دارد.

وی به مشکلات موجود در استان اشاره کرد و گفت : فاصله و شکاف بین آذربایجان غربی و استانهای دیگر باید ترمیم شود، این استان هم اکنون با مشکلات و مسائل فرهنگی و انواع تهدیدات مرزی مواجه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد : دولت باید نگاهی استثنائی به آذربایجان غربی داشته باشد چرا که این استان رنگین کمان مذاهب و اقوام مختلف در کشور است و لزوم زیبا دیده شدن این رنگین کمان نیز سرمایه گذاری و توجه ویژه است.

انتهای پیام

captcha