جزئیات اعزام زائران بوشهری به حج تمتع 97
کد خبر: 3708831
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

جزئیات اعزام زائران بوشهری به حج تمتع 97

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 870 زائر بوشهری در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

عبدالرسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به اعزام حجاج به مناسک حج تمتع سال 97 اشاره کرد و گفت: 870 زائر بوشهری در قالب هفت کاروان با پروازهای شرکت هواپیمایی هما «ایران ایر» از سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی بندر بوشهر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زائران بوشهری حج تمتع 97 همگی ابتدا به مدینه اعزام می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه زائران بوشهری ابتدا به مدینه اعزام می‌شوند، افزود: یکی از کاروان‌های 135 نفری مربوط به کاروان اهل سنت استان بوشهر است.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با اعلام اینکه معایانات پزشکی حجاج و کلاس‌های آموزشی کاروان‌های حج تمتع در بوشهر آغاز شده است، اظهار کرد: قریب به 25 نفر عوامل خدماتی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند و همچنین مدت سفر حجاج از 28 تا 40 روز است و هر یک نفر پزشک، کار مربوط به معاینات دو نفر از زائران کاروان حج تمتع را از مبداء پیگیری می‌کند و در طول سفر نیز همراه کاروان هستند.
رنجبر با اشاره به اینکه سه نفر از شهدای حج سال 66 و شش نفر از شهدای فاجعه مناء متعلق به استان بوشهر بودند، گفت: 1040 نفر از حجاج بوشهری به همراه عوامل اجرایی به حج تمتع 96 با پروازهای «ایران ایر» به شهر مدینه اعزام شده بودند.
وی از برگزاری همایش در ایام هفته «حج» خبر داد و اعلام کرد: کاروان‌ها موظف هستند که 10 جلسه آموزشی برای حجاج حج تمتع سال 97 در استان بوشهر برگزار کنند.

اعزام بیش از 48 هزار بوشهری به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی طی چهار سال گذشته

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اعلام این خبر که در اربعین سال گذشته قریب به 18 هزار نفر بوشهر از طریق سامانه «سماح» برای سفر کربلا و نجف ویزا تهیه و ثبت نام کردند، بیان کرد: طی چهار سال گذشته بیش از 48 هزار نفر بوشهری در ایام اربعین حسینی به کربلا و نجف اعزام شده‌اند.

فعالیت رسمی و مجوزدار 23 دفتر کارگزاری حج و زیارت در استان بوشهر

وی در پایان از فعالیت رسمی و مجوزدار 23 دفتر کارگزاری حج و زیارت در سطح شهرهای استان بوشهر خبرداد و عنوان کرد: 11 دفتر کارگزاری در بوشهر، چهار دفتر کارگزاری در شهرستان دشتستان، دو دفتر کارگزاری در شهرستان گناوه، یک دفتر کارگزاری در شهرستان دیلم، دو دفتر کارگزاری در شهرستان دشتی، دو دفتر کارگزاری در شهرستان کنگان، یک دفتر کارگزاری در شهرستان دیر و یک دفتر کارگزاری در شهرستان تنگستان فعال هستند و تعدادی دفتر موقت در زمان ایام اعزام زائران به مراسم پیاده‌روری اربعین حسینی جهت فراهم‌شدن تهسیلات یرای زائران فراهم می‌شود.
حامد فکوری
انتهای پیام

captcha