گمانه‌زنی داور اردنی از نتایج مسابقات قرآن بانوان/ دیگرپذیری؛ شاخصه ایرانی‌ها
کد خبر: 3708837
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
در گفت‌و‌گو با ایکنا صورت گرفت؛

گمانه‌زنی داور اردنی از نتایج مسابقات قرآن بانوان/ دیگرپذیری؛ شاخصه ایرانی‌ها

گروه بین‌الملل ـ «إسراء حسن جمال اولاد عیسی» با ارزیابی رقابت‌های شرکت‌کنندگان دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشورمان، نظر خود را درباره این رقابت‌ها اعلام کرد.

گمانه‌زنی داور اردنی از نتایج مسابقات بانوان/ دیگرپذیری؛ شاخصه ایرانی‌ها

«إسراء حسن جمال اولاد عیسی» داور اردنی دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان ایران در هتل «ارم» تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا ضمن بیان دیدگاه خود درباره رقابت‌های قرآنی اظهار کرد: مسابقات قرآن فعالیتی است که حافظ قرآن را مجبور می‌کند که محفوظات خود را مرور و برای تحکیم آیات حفظ شده تلاش کند.

وی افزود: رقابت‌های قرآنی همچنین جایگاه مهم قرآن در بین مسلمانان را نشان داده و به حفظ و قرائت قرآن تشویق می‌کند و به عنوان اقدامی مناسب، تأثیر به سزایی در جامعه دارد.

إسراء که داور بخش حسن حفظ مسابقات ایران است، درباره سابقه حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان داور گفت: من تاکنون در خارج از اردن رقابت‌های قرآنی را داوری نکرده‌ام و نخستین بار است در مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان داور حضور می‌یابم.

مسابقات ایران و اردن

این داور اردنی در ادامه با مقایسه مسابقات قرآن ایران و اردن اظهار کرد: از ویژگی‌های مسابقات ایران، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق است، همچنین آیین‌نامه داوری در همه رشته‌ها اعم از صوت و لحن و حفظ هم دقیق و قابل قبول است تا عدالت به نحو احسن در رقابت‌ها اجرا شده و داوران نتایج مسابقات را کاملا عادلانه اعلام کنند.

گمانه‌زنی نتایج

وی همچنین نظر خود درباره نحوه اجرای مسابقات و کسانی که تاکنون در رقابت‌ها، خوب ظاهر شده‌اند، اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه من داور حسن حفظ هستم، نماینده الجزایر(عقیله بن کروش) از نظر حسن حفظ، اجرای بسیار خوبی داشت و تمام امتیازات این بخش را از آن خود کرد.

اسراء حسن جمال افزود: نماینده ایران و افغانستان هم خوب ظاهر شدند و اجراهایی قابل قبول داشتند؛ اما در این بین تنها حافظی که هیچ تذکری نشنید و امتیازی را از دست نداد، نماینده الجزایر بود.

مسابقات؛ عامل اتحاد

این داور اردنی مسابقات قرآن را عامل اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: این رقابت‌ها با محوریت قرآن به عنوان کتابی که در بین همه مسلمانان مشترک است، برگزار می‌شود و به گردهمایی و وحدت مسلمانان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در مسابقات ایران نمایندگان کشورهای مختلف(اعم از شیعه و سنی) حضور یافته‌اند و این خود گردهمایی مسلمانان حول محور قرآن را به تصویر کشیده است.

ایرانِ زیبا و دیگر‌پذیری

داور اردنی مسابقات قرآن بانوان در تهران در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با بیان نظر خود درباره ایران گفت: ایران کشوری زیبا است، من نخستین بار است که به این کشور سفر می‌کنم و مهم‌ترین ویژگی‌های مردم ایران که برایم جالب بوده، مهمان‌نوازی، احترام به ملت‌های دیگر، استقبال گرم و دیگرپذیری است و ایرانیان به نظرات دیگر احترام گذاشته و دیدگاه‌های مخالف را می‌پذیرند.

بازنگری آیین‌نامه

وی در بخش پایانی این گفت‌و‌گو با ارزیابی آیین‌نامه داوری مسابقات بانوان اظهار کرد: آیین‌نامه تا حدودی نیاز به یازنگری دارد و می‌توان بندهایی به آن افزوده و بخش‌هایی از آن را تغییر داد و من دیدگاه خودم را در این زمینه به مسئولان بیان کرده‌ام، اما در مجموع آیین‌نامه‌ای قابل قبول است.

إسراء حسن جمال اولاد عیسی تأکید کرد: ما چون می‌خواهیم این آیین‌نامه روز به روز پیشرفت داشته و نکاتی جدید برای تقویت کیفیت داوری به آن افزوده شود، نظرات خود را بیان کرده‌ایم و خدا را شکر مسئولان امر با سعه صدر به دیدگاه‌های مطرح‌شده توجه کرده و من امیدوارم در آینده، آیین‌نامه مسابقات به مرحله‌ای برسد که مورد رضایت همه اعضای کمیته داوری قرار بگیرد.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha