دانش‌آموزان به سمت کارآفرینی هدایت شوند
کد خبر: 3708856
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
راهدار:

دانش‌آموزان به سمت کارآفرینی هدایت شوند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور گفت: دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنند تا در آینده شاهد نسل پویا و موفق‌تری باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل روابط عمومی اتاق شیراز، یلدا راهدار، نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور در نخستین سمینار آموزشی کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان استان فارس بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نیروی تحصیل‌کرده، مهندس و پزشک در جامعه وجود دارد که نمی‌توانند شغل ایجاد کنند در حالی که اگر این استعدادها در مسیر درست هدایت شده بود امروز با انبوهی از فارغ‌التحصیلان بیکار روبه‌رو نبودیم.
وی افزود: کارآفرینی نیروی محرک قوی در توسعه اقتصادی است و فرآیند کار آفرینی نیازمند خلاقیت، ایده‌پردازی و ابداع روش‌های نوین است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز اظهار كرد: دانش‌آموزان باید با تصمیم‌گیری آگاهانه و صحیح آینده خود را تضمین کنند که اگر مسیر درست انتخاب نشود آینده متناسب با توانمندی، رضایت فردی و نیازهای جامعه محقق نمی‌شود.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید مسیر انتخاب رشته و زندگی خود را به درستی و مبتنی بر آینده پژوهشی تعیین کنند تا در آینده بتوانند با تأکید بر توانمندی‌های خود به عنوان یک کارآفرین موفق باشند.
راهدار ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان باید خود را به خوبی بشناسند، استعدادها و توانایی‌های خود را تقویت کنند و در راستای ایده‌پردازی‌های خلاقانه تلاش و همت کنند.
معاون اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه کارآفرینی نیاز زندگی آینده است، گفت: کارآفرینی خلق بینشی ارزشمند از هیچ، فرآیند دستیابی به فرصت‌ها و شکلی پویا از رفتار اقتصادی اجتماعی است که افراد را قادر می‌سازد تا یک فعالیت جدید را انجام دهند.
وی بیان کرد: نظام آموزشی، خانواده و خود دانش‌آموزان نقش مهمی در آموزش و هدایت نسل آینده و ورود آن‌ها به بازار کار دارند که فرآینده آموزش و هدایت افراد به سمت بازار و کسب و کار تحت عوامل مختلفی از جمله تکنولوژی و علم قرار دارد.
راهدار افزود: ورزش و هنر دو قوله مهم است که می‌تواند زمینه بروز ایده‌ها و خلاقیت‌های فراوانی در دانش‌آموزان باشد که اموزش و پرورش و خانواده‌ها باید به علایق و توانمندی‌های دانش‌آموزان دراین زمینه توجه کنند.
یادآور می‌شود، سمینار آموزشی کارآفرینی با حضور یک‌هزار و 350 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع تحصیلی دبیرستان و مدیران، معلمان و مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی چهار ناحیه شهر شیراز به‌مدت پنج روز در اتاق بازرگانی شیراز برگزار و با جنبه‌های تقویت کارآفرینی در دانش آموزان آشنا شدند.
انتهای پیام

captcha