ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی طی سال جاری در کشور
کد خبر: 3708862
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی طی سال جاری در کشور

گروه سیاسی - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در دومین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه دولت برای حل مشکل بیکاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۲ برنامه در شش فصل درنظر گرفته است، بیان کرد : دستگاههای اجرایی هر استان باید پیگیر مطالبات خود در این زمینه باشند.

وی ادامه داد : بخشی از این ۱۲ برنامه در شش فصل احداث مسکن حمایتی بوده که طی ۱۱ ماه آتی ۵۰ هزار مسکن حمایتی در بخش شهری و ۵۰ هزار مسکن روستایی احداث خواهد شد و 300 هزار فرصت شغلی از این محل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده نیز نوسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد : نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده درون و برون شهری به تعداد ۱۰۰ هزار بخش دیگری از این برنامه ها برای ایحاد فرصت های شغلی در کشور طی سال جاری است.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت باید امسال توسعه اقتصادی کشور را به میزان هشت درصد رشد دهد، تصریح کرد : برای تحقق این هشت درصد رشد اقتصادی باید حجم سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی افزایش یابد.

مساله خشکی دریاچه ارومیه، یک اصل زیست محیطی در دنیاست

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : دریاچه ارومیه فقط متعلق به ارومیه نیست بلکه متعلق به کل منطقه بوده و اثر نفیس طبیعی و یک اصل زیست محیطی در دنیاست که وضعیت بحرانی آن عواقبی جبران ناپذیری را برای کل کشور به دنبال خواهد داشت.

نوبخت افزود : دولت طی طول سالهای اخیر اعتبارات ویژهای برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده و در امر احیای آن بسیار مصمم است و با وجود محدودیت های اعتباری که امسال داریم، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای احیای این دریاچه طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی از عقب ماندن روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و گفت : مردم، کشاورزان و تمامی دستگاه های اجرایی باید در راستای احیای دریاچه ارومیه همکاری و احساس مسئولیت داشته باشند.

وی یادآور شد : مسئولان دستگاههای اجرایی استان باید سهم خود را از وزارت خانه های مطبوع پیگیر باشند وگرنه ما نمی توانیم در هر سفر استانی پول پاشی انجام دهیم.

انتهای پیام

 

captcha