افتتاح هشتادویکمین کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در تربت‌جام
کد خبر: 3708890
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

افتتاح هشتادویکمین کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در تربت‌جام

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام گفت: همزمان با افتتاح کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حنفیه تربت‌جام، آمار کانون‌های فعال این شهرستان به ۸۱ مورد رسید.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، کانون فرهنگی ـ هنری مسجد محمد رسول‌الله(ص) حنفیه شهر تربت‌جام با حضور امام‌جمعه اهل سنت، علما، جمعی از مسئولان، هیئت‌امنا و نمازگزاران این مسجد چهارم اردیبهشت ماه در این شهرستان افتتاح شد.
مولوی مکرمی، امام جماعت این مسجد در این مراسم با اشاره به جایگاه مسجد و اهمیت پرداختن به کسب علم گفت: توجه به فرهنگ غنی اسلام از ضروریات است.
وی ضمن تشکر از حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدور مجوز برای این کانون بیان کرد: اقدامات فرهنگی نیاز به حمایت دارد و امروز شاهد راه‌اندازی این کانون به‌عنوان پایگاه فرهنگی مسجد هستیم.
در حاشیه این مراسم نعمت‌الله فیض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام به ایکنا گفت: تاکنون ۸۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان فعال بودند که با افتتاح این کانون هشتادویکمین مورد آن فعالیت خود را آغاز کرد و از این تعداد ۵۱ کانون در روستا‌ها و ۳۰ کانون در بخش شهر‌ی شهرستان فعال هستند.

افتتاح هشتادویکمین کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در تربت‌جام
وی رسالت و مأموریت کانون‌های مساجد را بسیار بااهمیت دانست و با توجه به سیاست‌های جدید دبیرخانه عالی مساجد کشور، مدیران کانون‌ها را به نتیجه محوری، عدم اتکای صرف به حمایت دولتی، مردمی و خلاق کردن کانون توصیه کرد و افزود: مدیران کانون‌ها با کسب مشورت از امام جماعت و بزرگان مسجد، نسبت به تنوع‌بخشی و جذاب کردن برنامه‌های کانون تلاش و اقدامات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند که سرانه و اعتبارات کانون‌ها بستگی به فعالیت آن‌ها دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام ادامه داد: این کانون‌ها می‌توانند با مجوزی که دارند و حمایت ارکان کانون و مسجد متولی بسیاری از کار‌ها و خدمات فرهنگی و هنری به مخاطبان باشند که بیشتر آنها جوانان و نوجوانان هستند.
فیاض با بیان اینکه همه مساجد سطح شهر و روستا‌های بالای هزار نفر می‌توانند تقاضای تأسیس کانون داشته باشند، گفت: در حال حاضر تعدادی از مساجد برای راه‌اندازی کانون فرهنگی ـ هنری تقاضا کردند که در دست اقدام و پیگیری است.

انتهای پیام

captcha