راهی جز تمسک به قرآن در این دنیای آشفته و بداخلاق وجود ندارد
کد خبر: 3708902
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
بطحایی:

راهی جز تمسک به قرآن در این دنیای آشفته و بداخلاق وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دنیای بسیار آشفته و سرگشته و بداخلاق امروز، هیچ راهی جز تمسک به قرآن و آموزه‌های قرآنی برای پیدا کردن راه و عاقبت به خیری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در مصلای امام خمینی(ره)، محل برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی سخنانی اظهار کرد: واقعا در این دنیای بسیار آشفته و سرگشته و بداخلاق امروز، هیچ راهی جز تمسک به قرآن و آموزه‌های قرآنی برای پیدا کردن راه و عاقبت به خیری وجود ندارد و حتما تنها راهی که می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و نظام ما را عاقبت به خیر کند، تمسک جستن و انس با قرآن است که برگزاری چنین مراسمی که در ترویج فرهنگ قرآنی منشأ اثر بوده و خواهد بود، سهم بسیار فراوانی را در این مهم خواهد داشت.

راهی جز تمسک به قرآن در این دنیای آشفته و بداخلاق وجود ندارد
وی ادامه داد: بنده و همکاران عزیزم در آموزش و پرورش نیز با تأسی از آموزه‌های قرآن و وحیانی تلاش می‌کنیم که از این ثروت بسیار ارزشمندی که خداوند تبارک و تعالی به ما مسلمانان هدیه کرده استفاده کرده و بهره ببریم و از این سرمایه بسیبار ارزشمند برای پیدا کردن راه استفاده کنیم.
بطحایی افزود: در آموزش و پرورش شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که همواره مورد توجه قرار داشته، بحث استفاده و تمسک جستن به قرآن و انس با قرآن از راه‌های مختلف چه از حیث تلاوت قرآن، حفظ قرآن و تفسیر قرآن بوده و هست. من امیدوارم که در ادامه مسیر بتوانیم با تقویت برنامه‌های این‌چنینی در حوزه آموزش مدرسه در ایامی که نوجوانان و جوانان ما در مدرسه به تحصیل اشتغال دارند، از این سرمایه بسیار ارزشمند بیشتر استفاده کنیم و خداوند بزرگ به ما کمک کند و توفیق دهد تا بتوانیم انس با قرآن را در بین جوانان و نوجوانان خود گسترش دهیم و از این هدیه بسیار ارزشمند الهی بیشتر بهره ببریم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما از گذشته برنامه‌های بسیار مفصلی در آموزش و پرورش داشته‌ایم، اما همواره موانعی وجود داشته و دارد که اجازه نمی‌دهد تا ما این برنامه‌ها را آن‌گونه که معلمین متدین و بااخلاق ما می‌خواهند، پیاده کنیم. دولت دوازدهم تلاش دارد با فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای اجرای این برنامه‌ها موفقیت‌های بیشتری را در این زمینه به دست آورد.
وی در رابطه با برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان نیز بیان کرد: ما البته یک سری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی را آغاز کرده‌ایم که از یک یا دو هفته آینده ارتباط مستقیمی را با اولیای دانش‌آموزان خواهیم داشت که در آن برنامه‌ها پیرامون این مسابقات نیز مفصلا با ایشان صحبت خواهیم کرد، اما بنده به عنوان یک معلم کوچک در جمع خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید عرض کنم که تنها چراغی که می‌تواند فرزندان ما را در این دنیای شلوغ و آشفته هدایت کند، نورانیت قرآن کریم است و ما باید انس فرزندانمان با قرآن را با روش‌های مختلف بیشتر کنیم.

راهی جز تمسک به قرآن در این دنیای آشفته و بداخلاق وجود ندارد
وی بیان کرد: ما در مدرسه متأسفانه فرصت بسیار اندکی داریم و واقعا طی یک یا دو ساعت در هفته نمی‌توان آن‌گونه که شأن قرآن است، به وظیفه خود عمل کنیم که در این زمینه بخش عمده‌ای از این وظیفه باید در خانواده محقق شود. البته با کمک و برنامه‌های آموزش و پرورش که ان‌شاءالله به کمک معاونت پرورشی و همکاران من در این حوزه برنامه‌های مفصلی را در سال 97 آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha