تحلیل «امین پویا» از تلاوت‌های مجلسی و مسابقه‌ای
کد خبر: 3708903
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

تحلیل «امین پویا» از تلاوت‌های مجلسی و مسابقه‌ای

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشور در استودیوی شبکه قرآن به تحلیل برخی از رقابت‌های مرحله نهایی پرداخت.

تحلیل «امین پویا» از تلاوت‌های مجلسی و مسابقه‌ای

به گزارش ایکنا؛ امین پویا، مدرس و قاری بین‌المللی کشور با حضور در استودیوی شبکه قرآن و معارف سیما در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن به تحلیل قرائت‌های اجرا شده توسط فینالیست‌ها پرداخت.
پویا در رابطه با تلاوت‌های مجلسی و مسابقه‌ای اعلام کرد: تلاوت مسابقه‌ای با تلاوت مجلسی کاملا متفاوت است و اکثر قاریانی که در اینجا حضور دارند و قاریان خوبی هم هستند. قاریان محافل و مجالس هستند.
وی در ادامه گفت: تلاوت مسابقه‌ای تلاوتی کوتاه است و قاری باید بتواند حداکثر تواناییش را به کار گیرد تا با برنامه‌ریزی دقیق بتواند قرائتی موفق ارائه دهد.
این قاری بین‌المللی در رابطه با قاری لبنانی گفت: «عباس مصطفی شری، تلاوت خوبی را انجام داد اما یک مورد وقف و ابتدا داشت که نمره کم خواهد شد، اما در کل تلاوت جذابی ارائه نداد و این تلاوت به درد مجلس می‌خورد نه مسابقه.
پویا اجرای «حامد بن ابی» را نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: نماینده کشور فیلیپین با برنامه در جایگاه خود حاضر شد. نقشه را اول در ذهن خود ترسیم کرده و سپس به تلاوت پرداخت.
پویا ادامه داد: این شرکت کننده تجوید و تحریرهای خود را با برنامه‌ریزی قرائت کرد و می‌توان گفت خوب خواند. اما از نظر و لهجه از فصاحت عربی دور بود. همچنین در یک یا دو مورد هم وقف و ابتدا را اشتباه بیان کرد که باید دید داوران چه امتیازی از او کم خواهند کرد، اما در مجموع تلاوت خوبی را ارائه کرد.
این قاری بین‌المللی عنوان کرد: یکی از ایراداتی که نماینده اندونزی داشت کمبود نفس او بود و این نفس کم در مسابقات به دلیل اینکه داوران به وقف و ابتدا نمره می‌دهند باعث به مشکل خوردن آن می‌شود.
انتهای پیام

captcha