آثار شهید مطهری برای دانش‌آموزان تبیین شود
کد خبر: 3708919
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

آثار شهید مطهری برای دانش‌آموزان تبیین شود

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید کتاب‌های شهید مطهری (ره) برای دانش آموزان بویژه فرهنگیان خلاصه شود تا آن‌ها را مطالعه کنند و با مسائل آن آشنا شوند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد روز گذشته در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با وی، با گرامیداشت هفته معلم به خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیت شهید مطهری (ره) اشاره کرد و ایشان را یک الگوی کامل برای فرهنگیان و معلمان جامعه اسلامی دانست .

آیت الله ناصری با بیان اینکه حضرت امام راحل (ره) از همه می خواهند تا کتب این شهید را مطالعه کنند، تصریح کرد: بدون شک همه کتب منتشره قابل استفاده برای اقشار مختلف مردم است .

وی یکی از ویژگی های بارز شهید مطهری را دغدغه هدایت مردم عنوان کرد و افزود : کتابهایی که استاد می نگاشتند تمامی بر اساس نیاز جامعه و مشکلات به روز جامعه است که به صورت عملی و تئوری در اختیار مردم قرار دارد و به حل شبهات در جامعه کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید کتابهای استاد شهید مطهری (ره) برای دانش آموزان و بویژه فرهنگیان خلاصه شود تا آن ها را مطالعه کنند و با مسائل آن آشنا شوند.

امام جمعه یزد افزود: استان یزد معلمین نمونه و شاخص و سرآمدی دارد و امیدوارم استان یزد در همه زمینه ها همچون زمینه آموزشی در کشور سرآمد و برتر باشد.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گزارشی از برنامه های هفته معلم را ارائه کرد و گفت: برنامه های این هفته از روزپنج شنبه ششم اردیبهشت ماه با غبارروبی گلزار شهدای معلم آغاز و با برپایی مراسم تجلیل از معلمان در شهرستانها، مناطق و مدارس ادامه می یابد.

دانافر برگزاری نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری، برگزاری شب شعر معلم با حضور معلمان شاعر، برگزاری محفل انس با قرآن توسط قاریان برتر فرهنگی، همایش شب خاطره معلم، برگزاری جنگ با برنامه های شاد در هفته معلم و ویژه برنامه های مسابقات فرهنگی و هنری را ازدیگر برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم ذکرکرد .

وی از دیگر برنامه های هفته معلم به مراسم سپاس از معلمان ایثارگر، جانبازان، آزادگان ، گلباران مزار شهدای فرهنگی، طرح دیدار یاران و تجلیل از معلمان دارای فرزند شهید اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha