نقش فعال جمعیت قرآن کریم بیروت در پرورش جامعه قرآنی
کد خبر: 3708934
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
حافظ روشندل لبنانی عنوان کرد:

نقش فعال جمعیت قرآن کریم بیروت در پرورش جامعه قرآنی

گروه بین‌الملل ــ حسن حمیه، حافظ روشندل لبنانی از نقش فعال جمعیت قرآن کریم بیروت در پرورش استعدادهای قرآنی جامعه لبنان خبر داد.

 نقش فعال جمعیت قرآن کریم بیروت در پرورش جامعه قرآنی

«حسن حمیه» نماینده نابینایان کشور لبنان در رشته حفظ در حاشیه مسابقات قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: مسابقات قرآن یک فستیوال ممتاز و بین‌المللی است که بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان اسلام دارد و ما به این مسابقات افتخار می‌کنیم.

وی درباره شیوه حفظ بیان کرد: از 25 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و بعد از 5 سال کل قرآن را حفظ کردم و در لبنان موسسه‌ای برای نابینایان است که در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کند و من قرآن را آنجا یاد گرفتم.

حمیه در خصوص فعالیت‌های قرآنیش گفت: هر سال در مسابقات ملی و منطقه‌ای در لبنان شرکت می‌کنم و این نخستین مرتبه‌ای است که در مسابقات بین‌المللی شرکت کرده‌ام. من به طور مدام به صوت‌ قاریان مختلف گوش می‌دهم و در نشست‌ها و حلقه‌های قرآنی به خصوص حلقه‌های قرآنی ماده رمضان شرکت می‌کنم و از تجربیات قاریان بین‌المللی ایرانی، مصری، عراقی و مانند این‌ها گوش می‌دهم.

این حافظ روشندل لبنانی درباره فعالیت‌های قرآنی موجود در کشورش اظهار کرد: به طور کلی توجه به قرآن در لبنان پر رنگ نیست، اما جمعیت قرآن کریم لبنان که زیر نظر ایران است در زمینه‌ مسائل قرآنی بسیار فعال است. این جمعیت توجه خاصی به قرآن دارد و قرآن را در لبنان زنده کرده و تقریبا تنه موسسه‌ای است که در این زمینه در لبنان به فعالیت قرآنی گسترده مشغول است.

وی در خصوص تأثیر قرآن بر زندگی انسان‌ها گفت: مطمئنا هر کس با قرآن محشور باشد، قرآن با زندگی مادی و معنوی او تأثیر خواهد گذاشت، البته فواید معنوی‌ قرآن با فواید مادی‌اش قابل مقایسه نیست. قرآن افراد را بیشتر به خدا نزدیک می‌کند و به انسان حالت روحانی و معنوی می‌بخشد.

حسن حمیه در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مسابقات قرآنی در حل درگیری‌ها و ایجاد صلح و آرامش در منطقه مؤثر است، تأکید کرد: این مسابقات موجب جمع شدن مسلمانان در یک مکان در اطراف سفره قرآنی است و ما با این مسابقات در برابر دنیا مفتخریم.

وی همچنین درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در بیشتر شدن تعامل و برخورد جامعه بین‌المللی قرآنی بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در تعامل بین جامعه قرآنی در جهان دارد و موجب ارتباط بین مسلمانان سراسر دنیا می‌شود. شبکه‌های اجتماعی بهترین و سریع‌ترین وسیله در ارتباط بین کشورها و قاره‌های مختلف در کلیه زمینه‌ها اعم از قرآنی و غیر قرآنی است.

انتهای پیام

captcha