پوشش خوب تصویری مسابقات بین‌المللی قرآن در رسانه ملی نسبت به ادوار قبل
کد خبر: 3708935
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
خالقی بیان کرد:

پوشش خوب تصویری مسابقات بین‌المللی قرآن در رسانه ملی نسبت به ادوار قبل

گروه مسابقات ــ محمدرضا خالقی گفت: فعالیت سیما در رابطه با پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن، امسال نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

پوشش خوب تصویری مسابقات بین‌المللی قرآن در رسانه ملی نسبت به ادوار قبل

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدرضا خالقی، مدیر گروه مسابقات و جلسات قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با برنامه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن معارف سیما جهت پوشش سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به حول و قوه الهی کمیته رسانه ملی در رابطه با مسابقات قرآن کریم فعالیت خود را از اولین روزهای سال جدید آغاز کرد و حتی در ایامی که مردم در تعطیلات نوروز و دید و بازدید به سر می‌بردند، این کمیته در حال فعالیت بود.
مدیر گروه مسابقات و جلسات قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: خروجی کار در رابطه با پوشش مسابقات امسال خیلی خوب بود و تقریباً تمام ظرفیت سازمان صدا و سیما به کار گرفته شد تا این مسابقات به بهترین وجه پوشش داده شود. بنده از تمامی شبکه‌هایی که تا به امروز در این زمینه همکاری کردند، تشکر می‌کنم که تمام تلاش خود را در پوشش هرچه بهتر این رقابت‌ها انجام دادند که به طور اختصاصی می‌توان به شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، آموزش، سحر، آی فیلم، الکوثر، العالم، افق و نمایش اشاره کرد که هر روز در هنگام برگزاری مسابقات بخش‌هایی از مسابقات را پوشش دادند.
خالقی با بیان اینکه در این میان شبکه قرآن به طور کامل نسبت به پخش زنده مسابقات اقدام کرد، افزود: همچنین، بعضا شبکه‌های سه، دو و یک سیما نیز بخش‌هایی از مسابقات را به صورت مستقیم پخش کردند. شبکه قرآن و معارف سیما هر روز به مدت 9 ساعت برنامه زنده و ویژه مسابقات را داشت که هشت ساعت آن پوشش مسابقات و یک ساعت دیگر نیز برنامه‌ای در مورد تحلیل مسابقات بود که پیش از آغاز مسابقات پخش می‌شد.
وی اظهار کرد: همچنین، از سوی برگزارکنندگان مسابقات برای متسابقان خارجی برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده بود که شبکه قرآن و معارف سیما نیز در تمامی این موارد ورود پیدا کرده و از برنامه‌های مختلف گزارش تهیه و پخش کرده است. همچنین، در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات نیز به مدت یک ساعت قبل از آغاز مراسم، برنامه ویژه از شبکه قرآن پخش شده و خواهد شد. همچنین، بخش‌های مختلف تحلیلی، گزارشی و اطلاع‌رسانی شبکه قرآن درگیر این موضوع شده و در فضای مجازی نیز تمام شبکه‌ها به‎‌ویژه شبکه قرآن بحث مسابقات را خیلی خوب پوشش داده‌اند.
خالقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: گزارش کلیه بخش‌های مسابقات در اختیار تمام شبکه‌های سیما و حتی شبکه‌های استانی نیز قرار گرفته است تا بتوانند از این گزارش‌ها استفاده بهینه را داشته باشند.
مدیر گروه مسابقات و جلسات قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما در پایان بیان کرد: امسال با تمهیداتی که از سوی مسئولان سازمان صدا و سیما به ویژه مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما تدارک دیده شد، این اتفاق خیلی خوب رخ داد و می‌توان گفت که فعالیت سیما در رابطه با پوشش مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

انتهای پیام

captcha