اجرای 350 عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3708986
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کریمی:

اجرای 350 عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به مناسبت هفته جوان، 350 عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، حمید کریمی، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه تاکنون روحیه مشارکت و کار تیمی در حوزه جوانان صورت نگرفته است، اظهار کرد: مسئولان باید جوانان را باور داشته باشند و یاور آن‌ها باشند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.
وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی اعتماد لازم را به جوانان و سمن‌هایی که در حوزه جوانان فعالیت داشته، ندارند.
کریمی با اشاره به اینکه هشت اردیبهشت تا 14 اردیبهشت به عنوان هفته جوان نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: امسال در این هفته 350 عنوان برنامه با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود.
وی توسعه سمن‌ها را از سیاست‌های این حوزه برشمرد و تصریح کرد: تا کنون 39 سمن فعال در استان به ثبت رسیده که تا پايان سال جاری پیش‌بینی می‌شود اين تعداد به 50 سمن افزايش یابد.

کریمی گفت: به زودی خانه جوان در مرکز استان کلنگ‌زنی خواهد شد که تاکنون يک ميليارد و 300 ميليون تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.

وی مسائل اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی، عدم شناخت جوانان از یکدیگر، بالا رفتن سن ازدواج، اشتغال و مسکن را از مشکلات سر راه جوانان عنوان کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری بعد از سیستان و بلوچستان کمترین آمار طلاق را دارد، موانعی بر سر راه ازدواج جوانان قرار دارد که رفع آن‌ها موجب برطرف شدن مشکلات شده است.
کريمي گفت: متاسفانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشتغال سازمان مردم نهادی وجود ندارد و هر جایی که سمن‌ها ورود پیدا کنند قطعا آسیب‌های اجتماعی در آن‌جا کاهش می‌یابد.
وی بر ایجاد شور و نشاط برای جوانان در این هفته تاکید کرد و گفت: لازم است در طول سال برنامه‌های حوزه جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی استان تداوم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: مهم‌ترین مشکل جوانان اشتغال بوده که موجب ایجاد تمام مشکلات اجتماعی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 26 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت جوان استان 246 هزار و 920 نفر است که سالانه حدود 14 هزار نفر از جمعیت جوان استان کاسته می‌شود.
کریمی از تشکیل 100 خانه روستایی در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: اعتبار 53 خانه روستایی تامین شده که اعتبار مابقی آن‌ها از طریق فرمانداری‌ها و خیرین تامین می‌شود، همچنین 200 میلیون تومان اعتبار برای احداث جاده تندرستی در استان پیش‌بینی شده است.

captcha