31 هزار نفر برای حج معاینه و تأیید شدند/ تمهیدات ویژه پزشکی برای حج 97
کد خبر: 3709035
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مرعشی خبر داد:

31 هزار نفر برای حج معاینه و تأیید شدند/ تمهیدات ویژه پزشکی برای حج 97

گروه جامعه ــ رئیس مرکز پزشکی حج ضمن اشاره به آمادگی کامل این مرکز برای خدمت‌رسانی به زائران حج 97 گفت: تاکنون حدود 31 هزار نفر، معاینه و تأیید شده‌اند و ما بقی نیز در جریان معاینات و تکمیل پرونده هستند.

31 هزار نفر برای حج معاینه و تأیید شدند/ تمهیدات ویژه پزشکی برای حج 97

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از زائران حج 97 تاکنون معاینه شده‌اند، گفت: تقریباً 31 هزار نفر تأیید شده هستند و مابقی هم در جریان معاینات هستند، یعنی به پزشک کاروان مراجعه کرده‌اند، معاینات اولیه انجام شده، اما به دلیل بیماری‌های خاصی که دارند یا نیاز به بررسی بیشتر نوار قلب و متخصصان مربوطه دارند، هنوز تأیید نشده‌اند.

وی درباره آمار زائرانی که توانایی لازم برای اعمال حج را ندارند، گفت: دقیقاً 94 نفر رد استطاعت جسمی برای حج 97 را داشته‌ایم که این مساله قطعی است، البته اگر خودشان اعتراضی داشته باشند می‌توانند به کمیسیونی ارجاع دهند، علت این رد استطاعت هم ناتوانی جسمی است زیرا این افراد نمی‌توانند اعمال حج را انجام دهند، مثلاً به تازگی جراحی قلب داشته‌اند، یا سرطان‌هایی که تحت درمان است.

رئیس مرکز پزشکی حج درباره تمهیدات این مرکز برای حج 97 نیز گفت: ما سال گذشته یک بیمارستانی در مدینه داشتیم که امسال به دلیل کوتاه بودن مدت اقامت زائران، نیازی ندیدیم که یک بیمارستان را با تجهیزات فراهم کنیم، در سه یا چهار منطقه‌ای که زائران اسکان دارند، درمانگاه‌های شبانه روزی با همه امکانات برپا می‌کنیم و خدمات تخصصی بستری را از بیمارستان‌های سعودی می‌گیریم. در مکه و مشاعر هم مثل روال سابق با قدرت و توان، با مجوزهایی که از سعودی اخذ شده، ارائه خدمات در همه سطوح به زائران ارائه می‌شود.

مرعشی در پایان به زائران حج 97 توصیه کرد: لازم است حجاج قبل از سفر حج، آمادگی لازم بدنی را در خود تقویت کنند و فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهند، داروهای خود را به شکل کامل و با دستور پزشک در طول سفر که در بعضی کاروان‌ها 40 روزه است، به همراه داشته باشند، همچنین بعضی وسایل کمکی را نیز با خود همراه داشته باشند؛ مثلاً کسانی که اینجا ویلچر، عصا، عینک و ... استفاده می‌کنند، حتما آن وسیله را در سفر حج نیز همراه داشته باشند، به ویژه عینک که توصیه می‌کنیم دو یا سه عدد همراه داشته باشند، کسانی هم که نیاز به همراه دارند، حتما با تمهیدات لازم و کافی مشرف شوند.

انتهای پیام

captcha