فعالیت های قرآنی بانوان، خانواده را به سمت حیات طیبه سوق می دهد
کد خبر: 3709077
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

فعالیت های قرآنی بانوان، خانواده را به سمت حیات طیبه سوق می دهد

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن بانوان انگیزه بخش در سوق بانوان به فعالیت های قرآنی است، گفت: حضور زنان در این ساحت نورانی، بسترساز حرکت خانواده ها به سمت حیات طیبه است.

 

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) انس بانوان با قرآن کریم را در راستای حرکت به سمت زندگی حیات طیبه و قرآنی مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: گام اول در این زمینه قصد و نیت است به این معنا که با عزم و اراده ای قوی و با هدایت کسانی که مفسر قرآن کریم هستند، به قرآن کریم مراجعه کنیم.

وی بر لزوم مطالعه تاریخ اسلام تاکید کرد و افزود: باید نحوه رسیدن به مسیر و راهی که حضرت فاطمه(س) پیموده است، مورد بررسی قرار گیرد، امید است از این طریق خداوند بتواند ما را هدایت کند.

 امام جمعه موقت قم برگزاری مسابقات قرآن بانوان را انگیزه بخش در سوق آنها به پیام وحی دانست و اظهار کرد: قشر قابل توجهی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، از این رو، لازم است، زمینه انس آنها با قرآن کریم را فراهم کنیم.

 وی ادامه داد: باید در این زمینه تسهیل سازی و ساماندهی صورت گیرد و مشارکت و حضور بانوان با نظرات و فعالیت هایی که می توان برای آنها انجام داد، قوی تر شود، قطعاً نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

 آیت الله سعیدی با بیان اینکه مشکلاتی که جامعه زنان ما با آنها دست و پنچه نرم می کنند در پرتوی انس با قرآن رنگ می بازد، تاکید کرد: نورانیت قرآن برای رفع این مشکلات کمک می کند، برخی از این مشکلات، مسائل فکری هستند که از طریق مطالعه قرآن و مطالعه رهنمودهای مقام معظم رهبری و کسانی که رهبری جامعه را بر عهده دارند، مرتفع می شود، زیرا که این افراد به خوبی موانع و عوامل موجود در این زمینه را شناسایی کرده اند و با مراجعه به بیانات و سخنان این بزرگان می تواند نتایج خوبی کسب کند.

 وی با تاکید بر لزوم سهیم کردن بانوان در همه عرصه ها، ابراز کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان برکات بسیاری دارد و باعث می شود در این میدان نیز نقش موثر داشته باشند.

 آیت الله سعیدی با بیان اینکه حضور بانوان در فعالیت های قرآنی امری بسیار طبیعی است، افزود: در آیات قرآن کریم، بانوان مورد خطاب و فعالیت شان مورد تاکید است، بر همین اساس است که باید بانوان را در همه عرصه ها سهیم کرد.

 گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان برگزار شد و عصر امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت برترین های خود را می شناسد.

انتهای پیام

captcha