نمایشگاه تألیفات قاضی شوشتری افتتاح شد/ علامه؛ احیاگر شیعه در هندوستان
کد خبر: 3709090
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

نمایشگاه تألیفات قاضی شوشتری افتتاح شد/ علامه؛ احیاگر شیعه در هندوستان

گروه معارف ـ نمایشگاه آثار و تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه پیش از ظهر امروز 5 اردیبهشت ماه افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، نمایشگاه آثار و تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه  پیش از ظهر امروز 5 اردیبهشت ماه افتتاح شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قاضی سید نورالله شوشتری از شخصیت های کم نظیر تاریخ تشیع است و پس از شیخ مفید، صدوق، پدر بزرگوار شیخ صدوق، عالمی با چنین تتبع و گستردگی دانش در زمینه های فقهی، تفسیری، کلامی را اگر بگوییم نداریم سخن به گزافه نگفته‌ایم. بزرگداشت چنین عالمانی برای معرفی آنها به جامعه امروزی و استفاده افراد محقق از آثار علمی آنها است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه 140 اثر از قاضی نورالله شوشتری ذکر شده است، عنوان کرد: تجدید چاپ و انتشار دوباره و بهره مندی اهل علم از چنین آثاری تحولی بزرگ را به وجود خواهد آورد. قاضی نورالله شوشتری در کنار منصب قضاوت به تألیف کتاب در هندوستان اشتغال داشت و شیعه را در آن سرزمین احیاء کرد.

انتهای پیام

captcha