مدیریت هنری جشنواره «خوشنویسی آیات» سرآمد سایر رویدادهای خوشنویسی بود
کد خبر: 3709143
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
بنی‌رضی:

مدیریت هنری جشنواره «خوشنویسی آیات» سرآمد سایر رویدادهای خوشنویسی بود

گروه هنر ــ مدیریت هنری جشنواره بین‌المللی «خوشنویسی آیات» به واسطه آنکه استاد احمد عبدالرضایی؛ دبیر هنری آن بود از بسیاری از رویدادهای معتبر و مشابه هنر خوشنویسی، کیفیت بهتری داشت.

مدیریت هنری جشنواره «خوشنویسی آیات» سرآمد سایر رویدادهای خوشنویسی بود

رضا بنی‌رضی، داور بخش نسخ و ثلث جشنواره بین‌المللی «خوشنویسی آیات» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: به اتفاق دوستان هنرمند و کارشناسم داوری بخش نسخ و ثلث جشنواره «خوشنویسی آیات» را به عهده داشتم و آثار را در مجموع از نظر کیفیت و رعایت اصول هنری قابل قبول ارزیابی می‌کنم.

وی در ادامه گفت: در مورد سایر بخش‌ها همچون شکسته اطلاعی ندارم که در چه سطحی آثار ارائه شده‌اند اما در مورد زمینه تخصصی خودم باید بگویم که آثار در سطح خوبی عرضه شده بودند و حتی چند اثر خارجی ارسال شده به جشنواره نیز از این ویژگی برخوردار بودند.

بنی‌رضی تصریح کرد: ویژگی بارز این دوره از جشنواره خوشنویسی آیات ساختار مدیریت هنری آن بود که در رأس آن استاد احمد عبدالرضایی؛ هنرمند پیشکسوت خوشنویسی به عنوان دبیر هنری این رویداد حضور داشت و با حساسیت بالایی تمامی مراحل فنی و هنری آن را مدیریت می‌کرد.

این هنرمند خوشنویس افزود: با توجه به اینکه صرفاً در مرحله داوری این جشنواره حضور داشتم لذا از ساختار و روند اجرایی این جشنواره و اینکه دبیر اجرایی این جشنواره آن را  در چه سطح کیفی به انجام رسانده است، کوچکترین اطلاعی ندارم اما با توجه به ساختار مدیریت هنری این جشنواره اطمینان می‌دهم که به لحاظ هنری این جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: دبیر هنری این جشنواره که تجارب ارزنده‌ای در سایر جشنواره‌های معتبر خوشنویسی داشته و در جشنواره‌های متعددی به داوری و ارزیابی آثار پرداخته است، با پشتوانه‌ای غنی و تأثیرگذار مسئولیت هنری این جشنواره را عهده دار شد و در نتیجه علیرغم آنکه این جشنواره نخستین دوره خود را تجربه می‌کند اما همانطور که اشاره شد باید اذعان کرد که در بُعد هنری، کیفیت بالایی داشت.

بنی‌رضی تأکید کرد: شخصاً از این  روند هنری و سطح بالای داوری آثار این دوره از جشنواره «خوشنویسی آیات» رضایت کامل دارم و تصور می‌کنم این جشنواره به لحاظ ساختار مدیریت هنری از بسیاری از رویدادهای مشابه و معتبر مترقی تر بود چرا که در بسیاری از آنها دبیر هنری  لزوماض خود هنرمند خوشنویس نیست اما این جشنواره در رأس مدیریت هنری خود استاد پیشکسوت خوشنویسی را داشت.

یادآور می‌شود، اختتامیه جشنواره بین‌المللی «خوشنویسی آیات» 13 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha