سیستان و بلوچستان؛ رکورددار بیکاری
کد خبر: 3709155
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار بیکاری

گروه اجتماعی- نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان رکورددار بیکاری میان استان‌های کشور است، کارخانه و صنعت قابل توجه‌ای وجود ندارد و با وجود این که کلنگ احداث کارخانه لاستیک سازی زابل به زمین زده شد اما پیشرفت قابل توجه‌ای نداشته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از خانه ملت، حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سیستان و بلوچستان رکورددار بیکاری میان استان‌های کشور است، کارخانه و صنعت قابل توجه‌ای وجود ندارد و با وجود این که کلنگ احداث کارخانه لاستیک سازی زابل به زمین زده شد اما پیشرفت قابل توجه‌ای نداشته است.
وی ادامه داد: به همین دلیل برای جلوگیری از کوچ باید کارخانه‌های ریز و درشت ساخت، بخشودگی سود و دیرکرد وام‌ها طبق قانون اعمال و به معضل ایجاد شده توسط موسسات بانکی همچون کاسپین رسیدگی شود.
نماینده مردم سیستان بر رسیدگی هر چه سریع‌تر به فاجعه خشکسالی استان تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی مردم سیستان به غلط بر مبنای کشاورزی است که وابستگی صددرصدی به رودخانه هیرمند را دنبال دارد.
دهمرده بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید علاوه بر برآورد خسارت و تامین کمک‌های بلاعوض نقدی به دامداران و کشاورزان خسارت دیده اقدام موثری انجام دهد.

انتهای پیام

captcha