ضرورت ایجاد مرکز مطالعه و پژوهش ویژه کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3709160
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
محمدی مطرح کرد:

ضرورت ایجاد مرکز مطالعه و پژوهش ویژه کودکان و نوجوانان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز مطالعه و پژوهش ویژه کودکان و نوجوانان، اظهارکرد: برای ساخت این مکان فضای لازم را داریم اما نیاز به تعمیرات دارد و این امر کمک دیگر مسئولان را نیز می‌طلبد.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه، در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان لرستان که با حضور معاون حقوق بشر و امور بینالملل وزیر داگستری و هیئت همراه در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی جمعیت استان در روستاها، توانستهایم با راه‌اندازی شش کتابخانه سیار هشت هزار و 500 کودک و نوجوان را در قالب ۶۱ روستا و 91 آموزشگاه، تحت پوشش قرار دهیم.
وی با اشاره به فعالیت کانون زبان وابسته به این نهاد، ادامه داد: طی دو سال گذشته سه کانون زبان داشتیم و توانستیم دو کانون دیگر را اضافه کرده و جمعیت تحت پوشش خود را به چهار هزار 700 نفر برسانیم.
محمدی ادامه داد: طی سال‌جاری سه مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستانهای دوره چگنی، الشتر و الیگودرز تأسیس خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان تصریح کرد: باتوجه به تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده و مطالب علمی که در کتابهای علوم مقاطع ابتدایی در رابطه با نجوم وجود دارد، ایجاد یک مرکز تخصصی نجوم برای کودکان و نوجوانان لرستان ضروری به نظر میرسد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد سینما سیار برای کودکان، افزود: تاکنون در کشور این اتفاق نیفتاده است، این در حالی‌است که باتوجه به وجود درس پرورشی در ساعات آموزشی فرزندان ما ضرورت این کار جهت اشاعه فرهنگ سینما احساس میشود که ما میتوانیم با در اختیار داشتن یک اتوبوس و تجهیز کردن آن، آن را به یک سینما سیار تبدیل حکنیم.
محمدی با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز مطالعه و پژوهش ویژه کودکان و نوجوانان، اظهارکرد: برای ساخت این مکان فضای لازم را داریم اما نیاز به تعمیرات دارد و این امر کمک دیگر مسئولان را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha