مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس مجلس
کد خبر: 3709203
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس مجلس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر برگزاری اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس مجلس

به گزارش ایکنا؛ خبر برگزاری مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 13:30 تعداد چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و سه خبر دیگر نیز در حوزه‌ای معارفی مختلف منعکس شده‌اند.
«شیوه شرکت در هزاران ختم قرآن کریم برای سلامتی و فرج بقیةالله الاعظم(عج)» عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم می‌باشد که در رابطه با طرح قرآنی رادیو قرآن منتشر شده است.
«نرم‌افزار موبایلی «از محراب تا معراج» منتشر شد»، «مراجع و علما از ویژگی‌های شیخ عبدالله محمدی می‌گویند» و «به سوی ظهور با ترویج فرهنگ شهادت/ مسیرهای راهپیمایی نیمه شعبان» عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
همچنین،‌ صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز و تا این ساعت اقدام به انتشار یک خبر قرآنی با عنوان «شیوه شرکت در هزاران ختم قرآن کریم برای سلامتی و فرج بقیةالله الاعظم(عج)» کرده که در رابطه با طرح قرآنی ختم قرآن کریم رادیو قرآن بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است : «رادیو قرآن امسال نیز با مشارکت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(س) هزاران ختم قرآن کریم برای سلامتی امام زمان(عج) را برگزار و 313 جایزه نفیس را به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا می‌کند».
فارس
پنج خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 362 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه نیز اخبار دیگری با عناوین «اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن امروز برگزار می‌شود»، «تلاوتی از استاد «محمد خواجوی»/ آیاتی از سوره‌های «صف و قارعه»»، «اعلام نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان/ مقام اول هیچ رشته‌ای به ایران نرسید» و «پخش زنده دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که تمامی این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن امروز برگزار می‌شود» کرده که مربوط به مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته به پایان رسید و آیین اختتامیه این رقابت‌ها بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.
این مراسم از ساعت 17 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار و در آن برگزیدگان بخش‌های مختلف مسابقات معرفی و تجلیل می‌شوند.
البته برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب شب گذشته در قم برگزار و در آن برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند. اما بعد از ظهر امروز برگزیدگان در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن بزرگسالان و روشندلان و حفظ‌ کل بانوان در مصلای امام خمینی(ره) معرفی و تجلیل می‌شوند.
این دوره از رقابت‌ها صبح فردا با دیدار شرکت‌کنندگان، داوران و برگزار‌ کنندگان مسابقات با رهبر معظم انقلاب رسماً به پایان می‌رسد».
مهر
تعداد شش خبر با عناوین «تمسک به قرآن تنها راه رسیدن ما به عاقبت به خیری است»، «قرآن؛ عاملی برای نزدیکی جوامع اسلامی است/ در پرتو قرآن همدلی کنیم»، «دهه پنجم انقلاب اسلامی را به دهه هنر قرآنی تبدیل کنیم»، «اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود»، «دیدار قرآنیان با رهبر معظم انقلاب، پایان بخش مسابقات بین‌المللی» و «‌رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان اعلام شد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده‌اند که تمامی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
همچنین، صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «دیدار قرآنیان با رهبر معظم انقلاب، پایان بخش مسابقات بین‌المللی» کرده که در رابطه با اتمام این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران منعکس شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «مسئولین و دست اندرکاران برگزاری مسابقات به همراه متسابقین شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان با پایان یافتن سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
این دیدار فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح آغاز شد و قاریان برتر جهان اسلام در آن به تلاوت خواهند پرداخت. همچنین این دیدار روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ، حوالی ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت».
باشگاه خبرنگاران جوان
چهار خبر از هشت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده و عناوین آن‌ها نیز «اصل و هدف توسعه ایران باید بر محور فرهنگ قرآنی باشد»، «پیام نماینده قرآنی کشور الجزایر به کشور‌های جهان اسلام»، «اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور علی لاریجانی برگزار می‌شود» و «اعلام اسامی فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم» است، قرآنی بوده و در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، چهار خبر دیگر نیز با عناوین «بهترین ارث برای فرزندان چیست؟»، «هیئت رزمندگان اسلام، هیچ وابستگی به سپاه ندارد/ مداحی یک هنر دینی است/ مرکز ثقل فعالیت‌ هیئت‌ها باید تبیین عاشورا باشد»، «زندگی نامه شهید علی اصغر الماسی» و «غسل زیارت و احکام آن / نیت غسل زیارت چگونه است؟» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که در حوزه قرآنی قرار نداشته و مربوط به دیگر حوزه‌های معارفی هستند.
این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «پیام نماینده قرآنی کشور الجزایر به کشور‌های جهان اسلام» کرده که در بخش‌هایی از این خبر قابل تأمل آمده است: «اسماعیل مِچِنِن نماینده روشندل کشور الجزایر در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در خصوص حضور و ارزیابی سطح این دوره از مسابقات بیان کرد: با توجه به اینکه اولین بار است در این دوره مسابقات شرکت کرده‌ام، نسبت به برگزاری مسابقات نظر مثبتی دارم و سطح مشارکت‌ها و برنامه ریزی‌ها را در سطح بالایی دیدم.
وی در ادامه گفت: در برگزاری و فضای مسابقات از نظر روانی تحت تاثیر ایجابی قرار گرفتم و بسیار خوشحالم که در این سطح از برگزاری مسابقات حضور پیدا کرده‌ام.
نماینده کشور الجزایر با اشاره به حضور خود در کشور ایران اظهار کرد: به غیر از مسابقات داخلی الجزایر، امسال اولین حضورم را در مسابقات بین‌المللی قرآن تجربه می کنم.
وی افزود: از همان سالهای اول زندگی به مباحث قرآنی علاقه مند شدم و از همان ابتدا هم به حفظ قرآن پرداختم.
مِچِنِن در ادامه با ابراز خرسندی خود از حضورش در کشور ایران گفت: بعد از حضورم در ایران و عزیمت به کشور خودم، به تمام آنهایی که درباره امنیت ایران شایعه پراکنی می کنند، می گویم که این اخبار صحت ندارد و ایران را کشوری در امنیت و آرامش دیدم».
ایسنا
تعداد دو خبر با عناوین «فلسفه باید در حوزه علمیه قم و تهران رواج پیدا کند» و «برترین‌ها مسابقات قرآن روشندلان معرفی شدند» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم منعکس شده است.
«برترین‌ها مسابقات قرآن روشندلان معرفی شدند»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا است که تا این ساعت منتشر شده و در بخشی از آن نیز آمده است: «مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان اعلام شد که بر اساس آن رتبه‌های اول دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم به نماینده‌های مالزی و هند رسید.
نتایج کامل مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان این طور اعلام شده‌اند:
در رشته حفظ قرآن کریم؛ محمد انیس از هند، اکرم آوچار از ترکیه، محمد السعید عبدالغنی القمیری از مصر، عبدالله حمدسالم حمدابوشریده از قطر، محمدتقی کریمی از ایران، اشرف الاسلام تفذل از بنگلادش، مرتضی علی ناجی از عراق، محمد انور عسگر از سریلانکا، علی ادریس عبدالسلام از نیجریه، اسماعیل مشنن از الجزایر، زکریا دیبو دیبو حاعک از سوریه به ترتیب رتبه‌های برتر این رشته معرفی شده‌اند.
همچنین در رشته قرائت قرآن کریم؛ محمد قاییم نیزار از مالزی، امیدرضا رحیمی از ایران، حسین محمد شلال از عراق، ابراهیم آلتونتاش از ترکیه، مجتبی صفارزاده از افغانستان، معظم محمد مبارک از بنگلادش، محمد احمد السیدطلبه از مصر، علاش عمار از الجزایر، طارق زیاد الجزار از سوریه، شیهاویت آرومپونی از فیلیپین و حسن انور حمیه از لبنان نیز رتبه‌های برتر این رشته معرفی شده‌اند».
ایبنا
«حضور متمرکز هشت مرکز فرهنگی آستان قدس در نمایشگاه کتاب»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز قرار ندارد.
یادآور می‌شود، صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد و نیز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده‌اند و آخرین خبری که در این صفحات منتشر شده نیز مربوط به روز گذشته،‌ چهارم اردیبهشت‌ماه است‌.

captcha