خانواده نخستین مشوق‌ام برای حفظ قرآن/ کلام وحی را نزد پدر آموختم
کد خبر: 3709208
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
نفر دوم رشته حفظ در گفت‌وگو با ایکنا:

خانواده نخستین مشوق‌ام برای حفظ قرآن/ کلام وحی را نزد پدر آموختم

گروه بین‌الملل ـ محمد رشاد نقش خانواده را در موفقیت خود در حفظ قرآن مؤثر دانست و گفت: قرآن را نزد پدرم و در مکتب‌خانه‌های روستای محل زندگی‌مان حفظ کردم.

محمد رشاد

محمد رشاد عبدالسمیع عزیز از کشور مصر که در رشته حفظ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: حفظ قرآن را پیش از ورود به مدرسه آغاز کردم و آن را در سیزده سالگی به پایان رساندم.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن کریم در عربستان و لیبی افزود: در مسابقات قرآن کریم در عربستان توانستم رتبه نخست را کسب کنم.

رشاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خانواده نخستین مشوق‌اش برای حفظ قرآن بودند، تصریح کرد: بعد از خانواده، گوش دادن به تلاوت‌های اساتید برجسته قرآنی در مصر و آشنایی با احادیث پیامبر(ص) از دیگر عوامل مؤثر در روی آوردن من به قرآن بودند.

نفر دوم مسابقات حفظ درارتباط با آموزش قرآن نزد اساتید برجسته مصری گفت: من از محضر شیخ احمد معصراوی، شیخ مقاری مصر و طارق عبدالحکیم، عضو کمیته بازنگری در مصاحف مصر بهره برده‌ام.

محمد رشاد در ارتباط با شیوه‌های آموزش قرآن در مصر تصریح کرد: آموزش قرآن در مصر توسط مدارس قرآنی، مکتب‌خانه‌ها و با استفاده از ابزارهای جدید مانند رایانه و ... صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: آروز دارم خداوند مرا در این راه موفق گرداند و به عنوان خادم قرآن قبول کند؛ امیدوارم بتوانم کل کتاب خدا را با صدای خود ضبط کنم.

این متسابق مصری در بخش دیگری از سخنانش برگزاری کنفرانس‌های تخصصی در ارتباط با قرآن کریم و دعوت از حافظان قرآن را راهی برای ارتباط میان فعالان قرآنی در جهان اسلام عنوان کرد.

رشاد سطح برگزاری مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی ایران را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: کمیته برگزاری مسابقات از هیچ تلاشی برای خدمت به قرآن کریم و دوستداران قرآن فروگذار نکردند؛ کمیته داوری حاضر در این مسابقات نیز کیمته‌ای قوی، منصف و عادل بود.

وی در پایان سخنان خود خطاب به جوانان گفت: به قرآن تمسک جویید زیرا زندگی بدون قرآن معنا ندارد وکلام وحی تنها راه رسیدن ما به سعادت است.

انتهای پیام

 

captcha