وجود 86 هزار بی‌سواد در لرستان
کد خبر: 3709214
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
موسوی‌نیا مطرح کرد:

وجود 86 هزار بی‌سواد در لرستان

گروه اجتماعی ـ سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این‌که ۸۶ هزار و ۳۹۶ نفر بی‌سواد در استان لرستان زندگی می‌کنند، گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه‌های نهضت سوادآموزی ما ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیداحمدعلی موسوی‌نیا، سرپرست ادارکل آموزش و پرورش استان لرستان، چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه، در کارگروه بانوان و خانواده استانداری لرستان که با حضور معاون وزیر دادگستری در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به این‌که درصد پوشش تحصیلی دانشآموزان سن متعارف ما در استان از میانگین کشوری هم بالاتر است و در سال گذشته بالای ۹۸ درصد پوشش تحصیلی داشته‌ایم، گفت: در سال ۹۵ باتوجه به سرشماری انجام‌شده، چهار هزار و ۴۴۴ نفر بازمانده از تحصیل داشته‌ایم، این آمار در سال ۹۶ به چهار هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.
وی با بیان این‌که نیاز است ثبت‌احوال استان مشخصات سجلی افراد بازمانده از تحصیل را ارائه بدهد تا بدانیم کدام دانش‌آموز با چه اسمی و در چه منطقه‌ای از تحصیل محروم است، تصریح کرد: نرخ باسوادی در استان در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۲.۵ درصد است.
موسوی با اشاره به این‌که ۸۶ هزار و ۳۹۶ نفر بی‌سواد در استان لرستان زندگی می‌کنند، گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه‌های نهضت سوادآموزی ما ثبت‌نام کرده‌اند.
سرپرست ادارکل آموزش و پرورش استان لرستان با تشریح مشکلاتی که منجر به بازماندن کودکان از تحصیل می‌شود، تصریح کرد: عمده مشکل در این حوزه، مسائل اقتصادی و مالی خانواده‌ها است؛ ناآگاهی والدین، نگاه جنسیتی و عدم تحصیل دختران از دیگر مشکلات این حوزه است.
وی با بیان این‌که ممانعت از تحصیل دختران در کاهش ورودی پایه هفتم کاملاً مشهود است، تصریح کرد: والدین بیشتر در مناطق روستایی اجازه نمی‌دهند دختران مسیری را طی کرده و جهت ادامه تحصیل در یک مرکز آموزشی ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام

captcha