انقلاب اسلامی متصل به مبانی اسلام و قرآن است
کد خبر: 3709220
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
پژوهشگر حوزه انقلاب:

انقلاب اسلامی متصل به مبانی اسلام و قرآن است

کانون خبرنگاران نبأ ــ عده‌ای به انقلاب نگاه سیاسی دارند و مبنای اسلامی انقلاب و مبنای قرآنی را از هم جدا می‌دانند؛ لذا یکی از کارهایی که باید در خصوص این موضوع انجام شود، تبیین این مسئله است که انقلاب اسلامی ایران متصل به مبانی اسلامی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال کاوند، پژوهشگر حوزه انقلاب و مسئول غرفه «انقلاب قرآن» در نمایشگاه فرهنگی و دینی جانبی سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: مرکز تخصصی «امام خامنه‌ای» به دعوت سازمان اوقاف و در راستای تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی و مبانی قرآن در این نمایشگاه حضور داشت.
حجت‌الاسلام کاوند اظهار کرد: عده‌ای به انقلاب نگاه سیاسی دارند و مبنای اسلامی انقلاب و مبنای قرآنی را از هم جدا می‌دانند؛ لذا یکی از کارهایی که باید در خصوص این موضوع انجام شود، تبیین این مسئله است که انقلاب اسلامی ایران متصل به مبانی اسلامی و قرآنی است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود فرمود «برای پاسداری از انقلاب اسلامی باید سه اصل شناخت عمیق نسبت به مبانی نظری انقلاب اسلامی، شناخت تاریخ مبانی انقلاب اسلامی و تربیت خود به‌عنوان انسان صالح را در نظر بگیریم».
وی با بیان اینکه این مرکز در سال 1394 با مسئولیت آیت‌الله احمد عابدی و اساتیدی همچون آیت‌الله کعبی، آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام والمسلمین کیوانی و اساتیدی دیگر که در مجموعه حضوردارند احداث شد، افزود: محورهای کاری این مرکز آموزشی و حوزوی است و در سطوح سه و چهار دانشجو پذیرش می‌کند. همچنین در حال حاضر رشته فقه و فرهنگ جهاد به مدت دو سال است که در مرکز راه اندازی شده است و 70 طلبه در این بخش مشغول به تحصیل هستند.
کاوند درخصوص حضور در نمایشگاه قرآن عنوان کرد: مرکز تخصصی «امام خامنه‌ای(ره)» اولین سال حضور خود را در نمایشگاه داشت که هدف از این حضور تبیین اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، رابطه بین مبانی اسلامی انقلاب و مبانی قرآن و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
مسئول غرفه انقلاب قرآن درخصوص نام‌گذاری غرفه گفت: علت نام‌گذاری غرفه به نام «انقلاب قرآنی» در راستای رابطه انقلاب و قرآن است؛ محتویات مبنایی انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است و هدف غرفه انقلاب قرآن نیز صرفا نمایش‌دادن بعضی موضوعات نیست، بلکه نشان‌دادن محتوای تخصصی و کارا است.
وی در پایان بیان کرد: این غرفه مخاطبان تخصصی دارد؛ زیرا به بحث درباره مبانی انقلاب می‌پردازد و لزوما افراد دغدغه‌مند به این حوزه به ما مراجعه می‌کنند.
گزارش ایکنا حاکی است؛ یکی دیگر از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه غرفه «نوجوانان قرآن» بود که با ایجاد بازی‌های خلاقانه با موضوعات قرآنی، فضایی شاد و آموزنده را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا افشاری، مسئول غرفه نوجوانان قرآن درخصوص حضور در این نمایشگاه بیان کرد: خانواده‌ها در این نمایشگاه با فرزندان خود حضور دارند و اکثر این بچه‌ها به دلیل انرژی زیادی که دارند، نمی‌توانند در سالن مسابقات حضور داشته باشند و وجود چنین غرفه‌ای با ایجاد بازی همراه با محتوای قرآنی می‌تواند کودکان زیادی را جذب کند.
وی در خصوص نوع بازی‌ها و مسابقه‌ها افزود: غرفه «نوجوانان قرآن» مسابقه و بازی‌های گوناگونی مثل صندوقچه اسرار، مسابقه پوسترهای قرآنی و ... را که تمامی این‌ها به صورت مکتوب به‌عنوان مسابقات دینی کودکان و نوجوانان در نشر جمال قم چاپ می‌‌شود، برگزار کرد.
مسعود باریکان
انتهای پیام

captcha