نظرم درباره آیین‌نامه را اعلام کرده‌ام/ گردهمایی وحدت‌بخش جوانان قرآنی در تهران
کد خبر: 3709225
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
داور عراقی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

نظرم درباره آیین‌نامه را اعلام کرده‌ام/ گردهمایی وحدت‌بخش جوانان قرآنی در تهران

گروه بین‌الملل - « كوثر هادی محمد عزاوی» با ارزیابی آیین‌نامه داوری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اظهار کرد: نظرم را در این باره به مسئولان امر اعلام کرده‌ام.

نظرم درباره آیین‌نامه را اعلام کرده‌ام/ گردهمایی وحدت‌بخش جوانان در تهران

كوثر هادی محمد عزاوی، داور عراقی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: از شهر بغداد در این رقابت‌ها حضور یافته‌ام و به عنوان داور رشته تجوید بر مسابقات نظارت دارم.

وی با ارزیابی نحوه برگزاری مسابقات تهران، این مسابقات را از نظر سازماندهی و مدیریت قابل قبول دانست و در ادامه افزود: در کمیته داوری افرادی از کشورهای مختلف که شایستگی و قابلیت لازم را دارند، حضور یافته‌اند و مطمئنا کارشناسان امر، پس از سنجش و ارزیابی، آن‌ها را برای عضویت در این کمیته انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین جای اعتراض ندارد.

کوثر هادی محمد عزاوی درباره سابقه حضور خود به عنوان داور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن گفت: غیر از ایران تاکنون در جای دیگری حضور نیافته‌ام و نخستین‌بار است که تجربه حضور در چنین رویدادی را دارم؛ اما در مسابقات سراسری قرآن داخل عراق داور بوده‌ام.

این بانوی عراقی سطح حافظان شرکت‌کننده در مسابقات ارزیابی کرد و گفت: سطح بانوان حافظ شرکت‌کننده متفاوت است و هم شرکت‌کننده ضعیف داریم و هم قوی و من امیدوارم این رقابت‌ها، دریچه‌ای به سوی پیشرفت هر چه بیشتر رقابت‌ها در آینده باشد.

زمان اعلام نتایج نیست

وی ادامه داد: اکنون نمی‌توانم نامی از شرکت‌کنندگان برتر ببرم و زمان اعلام نتیجه ارزیابی‌ها نیست؛ اما می‌توان گفت که از نظر رعایت قواعد تجوید و فصاحت و بلاغت در ادای حروف سطح حافظان متفاوت بود.

داور عراقی مسابقات تهران با بیان نظر خود درباره ایران گفت: ملت ایران به مهمان‌نوازی و استقبال گرم از مهمانان خارجی معروف و در این ویژگی‌ها ممتاز هستند، مردم ایران این شایستگی را دارند که کشورشان فعالیت‌هایی معنوی مانند مسابقات قرآن برگزار کند و کشورهای عربی و اسلامی را در یک جا گردهم آورده و اتحاد و وحدت را در بین مسلمانان جهان حاکم کند.

نظرم درباره آیین‌نامه را اعلام کرده‌ام/ گردهمایی وحدت‌بخش جوانان در تهران

وی آیین‌نامه داوری مسابقات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: من درباره این آیین‌نامه نظر خاص خود را به مسئولان امر اعلام کرده‌ام و بخش نظرسنجی از داوران در قالب فرم‌های نظرسنجی نظر مرا دریافت کرده است.

مسابقات؛ عامل وحدت

کوثر هادی محمد عزاوی مسابقات قرآن را عامل وحدت مسلمانان دانست و گفت: این رقابت‌ها محور اتحاد و همبستگی بین ملت‌ها، کشورها و مسلمانان جهان به ویژه جوانان و نوجوانان است و عشق به هم نوع را به آنان یادآوری می‌کند.

وی که از مخالفان آموزش قرآن در فضای مجازی است، در این باره یادآور شد: من معتقدم مؤسسات قرآنی باید در حوزه آموزش قرآن آن هم به صورت حضوری فعال باشند و حضور مستقیم در جلسات قرآن معنویتی خاص دارد و ما تجارب موفقی در آموزش حضوری داریم.

این داور عراقی در پایان اظهار کرد: آرزو می‌کنم ایران همچنان در حوزه خدمت به قرآن کشوری پیشگام بماند و در این عرصه بدرخشد، ما این تلاش‌ها را مایه افتخار خود می‌دانیم. برای تمامی مسئولان و برگزارکنندگان رقابت‌ها توفیقات روزافزون را از پیشگاه خداوند خواستارم.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha