جزئیات برنامه‌های افتتاحیه راهیان نور غرب کشور در سرپل ذهاب
کد خبر: 3709228
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

جزئیات برنامه‌های افتتاحیه راهیان نور غرب کشور در سرپل ذهاب

گروه جهاد و حماسه ــ مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بازی دراز و افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

رد نشود//جزئیات برنامه‌های افتتاحیه راهیان نور غرب کشور در سرپل ذهاب

 به گزارش ایکنا، مراسم صعود سراسری 25 هزار زائر راهیان نور و افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور در روز هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت 7 صبح آغاز شده و با سخنرانی سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با مداحی صادق آهنگران در یادمان شهدای عملیات بازی دراز واقع در شهرستان سرپل ذهاب به پایان خواهد رسید.

زائرین راهیان نور در روز پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه از ساعت 16:30، با حضور در یادمان شهید علی‌اکبر شیرودی، محل شهادت این شهید والامقام در سرپل‌ذهاب را زیارت کرده و روز بعد با صعود سراسری به قله بازی دراز یاد شهدای این عملیات را گرامی خواهند داشت. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین الله قلی، رئیس عقیدتی سیاسی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و شهرستانی مداح مراسم خواهد بود.

همچنین مراسم سالگرد شهدای عملیات بازی‌دراز نیز در شب پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت 20:30 با سخنرانی سردار ربانی، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و با مداحی یزدان ناصری در حرم مطهر احمد بن اسحاق(ع) واقع در شهرستان سرپل ذهاب برگزار خواهد شد.

عملیات بازی دراز در محور سر پل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه و ارتفاعات بازی دراز به صورت نیمه گسترده در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه 1360 به فرماندهی مشترک انجام شد.«بازی دراز» مجموع ارتفاعاتی استراتژیک، پر اهمیت و صعب‌العبور با میدان دید و تیر وسیع است که در ابتدای جنگ به دست مزدوران بعثی افتاد و رزمندگان مجاهد اسلام با فدا کردن جان پاک خویش آن را از دشمن بازستانده و پرچم افتخار را بر قله‌های آن به اهتزار در آوردند.

انتهای پیام

captcha