راه‌اندازی چهار مرکز فرهنگی در صحن حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3709232
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
پلارک خبر داد:

راه‌اندازی چهار مرکز فرهنگی در صحن حضرت زهرا(س)

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به افتتاح رسمی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان خردادماه، گفت: همزمان با افتتاح این چهار صحن، چهار مرکز علمی و فرهنگی شامل کتابخانه، موزه، دارالتولیة و مضیف نیز به عنوان طرح‌های جنبی صحن مطهر راه‌اندازی می‌شوند.

دیدار سازنده با سفیر عراق/ راه‌اندازی چهار مرکز علمی و فرهنگی در صحن حضرت زهرا(س)

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره طرح‌های جنبی پروژه صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی گفت: چهار مرکز جنبی شامل کتابخانه، موزه، دارالتولیة و مضیف همزمان با افتتاح رسمی صحن در پایان خردادماه، راه‌اندازی‌ می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه گفت: کتابخانه مذکور، 46 هزار متر مربع مساحت دارد که بزرگترین کتابخانه نجف و یکی از بزرگترین کتابخانه‌های شیعی جهان می‌شود. دارالتولیة نیز ادارات حرم مطهر را در خود جای می‌دهد و مضیف هم، مهمانسرایی بزرگ و شکیل برای زائران حرم حضرت امیرالمومنین(ع) است که هزار و 500 نفر را در خود جای می‌دهد و گنجایش آن می‌تواند به شش هزار نفر هم برسد.

وی همچنین درباره دیدار روز گذشته خود با سفیر عراق در ایران گفت: در دیدار با سفیر پرکار و توانمند عراق در ایران، درباره بعضی مشکلات ویزایی همچون ویزاهای کاری صحبت شد، زیرا ما برای کارگران ستاد، تقاضای پنج هزار نفر در ماه کرده بودیم که محدودیت‌هایی ایجاد شده بود، همچنین در مورد بعضی اشکالات در تردد مرزی و درباره چگونگی تعامل بیشتر، بحث و تبادل نظر انجام شد.

انتهای پیام

captcha