قاری مالزیایی: امیدوارم قرائت قرآن شفاعت حضورم در بهشت باشد
کد خبر: 3709239
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

قاری مالزیایی: امیدوارم قرائت قرآن شفاعت حضورم در بهشت باشد

گروه بین‌الملل - انور بن حاسین ، قاری 34 ساله مالزیایی قرائت قرآن را دلیل آرامش خود عنوان کرد و گفت: آرزو می‌کنم آموزه‌های کلام وحی را در زندگی‌ام پیاده کنم و قرائت قرآن شفاعت حضورم در بهشت باشد.

می‌خواهم برترین قاری دنیا باشم اما رفتن به بهشت برایم مهم‌تر است / انگلیسی

انور بن حاسین دکترای علوم اسلامی خوانده و تخصص او مقامات است. وی که آرزو دارد برترین قاری دنیا باشد و در آخرت به واسطه تلاوت قرآن شفاعت ورود به بهشت را بگیرد، در مصاحبه با خبرنگار ایکنا گفت: بیشتر شبها قرآن تلاوت میکنم و چون در طول روز به دلیل مشغله زیاد وقت کافی برای قرائت قرآن ندارم اغلب در دفتر کارم، هنگام انجام فعالیت روزانه و در مسیر رفت و آمد قرآن را از حفظ مرور می‌کنم. خواندن قرآن حال انسان را خوب میکند و باعث افزایش روزی میشود. تلاوت کلام وحی همیشه من را از تاریکی به روشنایی هدایت میکند. هر وقت ناراحتم و یا کسی را از دست می دهم قرآن میخوانم و دلم آرام میگیرد.

انور بن حاسین در ادامه گفت: ازهفت سالگی تاکنون مشغول یادگیری قرآن هستم. یادگیری مقامات را در سن 10 سالگی آغاز کردم. وقتی استادم صدای من را شنید گفت فکر می‌کنم بتوانی قاری خوبی شوی و مقامات را یاد بگیری. به همین دلیل او به من یک نوار کاست داد تا با آن تمرین کنم. در خانه به قرائت قرآن گوش میدادم و بعد تکرار میکردم و از آن زمان به بعد بیشتر و بیشتر درباره مقامات یاد گرفتم.

وی که از کودکی در مسابقات زیادی شرکت کرده است، افزود: اولین مقامی که کسب کردم رتبه سوم مسابقات قرآن مدارس استان محل زندگیام بود و در آن زمان 15 سال داشتم. در مسابقات قرآن مالزی موفق به کسب مقام دوم شدم و در سال 2010 در مسابقات قرآن ایران شرکت و مقام چهارم را کسب کردم.

حاسین همچنین اضافه کرد: سفرهای زیادی برای شرکت در محافل قرآنی در کشورهای مختلف داشته‌ام و تاکنون به کشورهای جنوب آفریقا و بنگلادش رفتهام.

وی که علاوه بر تدریس در دانشگاه، به صورت نیمه وقت به آموزش تجوید و مقامات نیز میپردازد، گفت: با برگزاری کارگاههای 2 الی 3 روزه در مدارس، مقامات، تجوید و فصاحت قرآن را به دانش‌‌‌آموزان آموزش می‌دهم.

این قاری مالزیایی در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایکنا گفت: آموزش قرآن در مالزی به دو روش سنتی و جدید انجام می‌شود. در روش سنتی شاگرد به خانه استاد یا به مسجد میرود و قرائت سورهها، مقامات و تجوید را از او میآموزد اما در روش جدید، قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده میشود. به این ترتیب که بچه‌ها در سنین پایین با حضور در مدارس، علوم قرآنی را فرا می گیرند و در سنین بالاتر میتوانند علوم اسلامی را در دانشگاهها آموزش ببینند.

انتهای پیام

captcha