شناسایی 26 علت کاهش اقبال حضور جوانان در مساجد/کمبود مسجد در قزوین
کد خبر: 3709251
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
جانشین سپاه پاسداران استان قزوین اعلام کرد:

شناسایی 26 علت کاهش اقبال حضور جوانان در مساجد/کمبود مسجد در قزوین

گروه معارف- جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان 26 مورد آسیب و علل از کاهش اقبال حضور در مساجد قزوین شناسایی‌شده است که هر کدام از آن‌ها نیاز به کالبدشکافی دقیق دارد.

عباس برزگر ابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: در حال حاضر  زیرساخت‌های لازم در قزوین برای حضور مردم در مساجد برای شرکت در نماز جماعت فراهم نشده است. 
وی افزود: پراکندگی مساجد در قزوین با هم‌هم خوانی ندارد به‌گونه‌ای که در برخی نقاط در فاصله‌ای نزدیک چندین مسجد وجود دارد اما در برخی نقاط از جمله شمال شهر مسجدی وجود ندارد و یا بسیار اندک است. 
جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: بر حسب تراکم جمعیت در قزونی با کاهش مسجد روبرو هستیم به گونه ای که در برخی نقاط از جمله شهرک های کوثر، مینودر، مهرگان، دانش، میرعماد و امثال آن تنها یک یا دو مسجد وجود دارد.

وی با اعلام اینکه باید علل پایین بودن حضور مردم به ویژه جوانان را در مساجد مورد بررسی قرار داد، گفت: طی آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته عوامل متعددی در این امر مؤثر است که هر کدام از آن‌ها نیاز به کالبدشکافی دارد. 
این مسئول ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان 26 مورد آسیب و علل از کاهش اقبال حضور در مساجد قزوین شناسایی‌شده است که از جمله آن می‌توان به کمبود مساجد در منطقه و فاصله زیاد آن های با هم، امام جماعت‌های کم‌کار و بی‌انگیزه و طولانی شدن نماز و یا بی‌نظم برقرار شدن آن اشاره کرد.
برزگر یادآور شد: همچنین وجود هیئت‌امنای وراثتی در مساجد، خدام بداخلاق، نامنظم بودن برنامه‌ها، رفتار امام جماعت و هیئت‌امنا و نمازگزاران از جمله علل کاهش حضور در مساجد از دیگر علل اقبال کم به مساجد می‌تواند باشد.  
جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید متولیان و دستگاه‌های فرهنگی ضمن رصد این عوامل و رفع آن زمینه حضور پررنگ مردم و جوانان را در مساجد فراهم کنند. 
انتهای پیام

captcha