افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت تدبیر و امید
کد خبر: 3709263
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین:

افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت تدبیر و امید

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان قزوین گفت: اداره کل ورزش و جوانان سازمان‌های مردم‌نهاد را مقابل خود نمی‌بیندبلکه سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار و همراه ما هستند، تعداد سمن‌های (سازمان‌های مردم‌نهاد) حوزه جوان استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشته و از ۱۵ به ۶۳ سمن رسیده است.

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز 5 اردی‌بهشت در معاونت فرهنگی و جوانان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: به‌منظور ساماندهی سازمان جوانان ساختمان جوانان به‌منظور آشنایی سازمان‌های مردم‌نهاد با توانمندی یکدیگر در منطقه پونک در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر تأمین‌شده و عملیات اجرایی به‌زودی آغاز خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تلاش داریم به اهداف چشم‌انداز 1400 برسیم، افزود: در سال جدید مجوز اولین سازمان مردم‌نهاد با نام مهر زیبا جوان نیز صادرشده است شاید هیچ دستگاهی در سال جاری به این سرعت شروع به کارنکرده است، نگاه ما این است که در شهرستان‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد را تقویت کنیم.
علایی مقدم تأکید کرد: این سازمان‌ها طرح‌های مختلفی ارائه می‌دهند که تاکنون ۱۵طرح مصوب داریم، همچنین بیش از ۱۰۰ کارگاه آسیب‌شناسی و پیشگیری از طلاق، ازدواج به‌منظور کیفی‌سازی برنامه‌ها برگزارشده است.
وی یادآور شد: با اعتبارات وزارتخانه‌ها به‌منظور توانمندی سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه‌های خوبی صورت گرفته است، رسالت وزارت ورزش ساماندهی و رفع نیازهای جوانان است که تلاش می‌کنیم مشکلات موجود را رفع کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: ما به‌صورت صفر تا صد نباید کارهای اجرایی را انجام دهیم بلکه ما به‌عنوان دبیر ستاد، پیگیری مطالبات جوانان از دستگاه را به عهده‌داریم، هر دستگاه باید گزارش خود در حوزه جوانان را به ستاد ساماندهی ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با هر تفکر سیاسی باید کنار هم باشند و برای ارتقا گفتمان قدم بردارند، یکی از آسیب‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در استان این بود که همه سازمان‌ها در استان مستقر بودند و در حال حاضر به دنبال کیفی‌سازی و تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها هستیم.
علایی مقدم یادآور شد: سال گذشته دولت وامی برای ازدواج جوانان گذاشته بود که در دریافت وام‌ها ما نسبت به استان‌های دیگر پیشرو بودیم، طبق تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید برقرار کردیم هر جوانی در باب اشتغال‌زایی و ایجاد یک ایده نوع می‌تواند وام قرض‌الحسنه دریافت کند.
وی در پایان تأکید کرد: ما سازمان‌های مردم‌نهاد را مقابل خود نمی‌بینیم بلکه سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار و همراه ما هستند، تعداد سمن‌های (سازمان‌های مردم‌نهاد) حوزه جوان استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشته و از ۱۵ به ۶۳ سمن رسیده است.

انتهای پیام

captcha