شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و تعامل در فضای دانشگاهی
کد خبر: 3709331
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و تعامل در فضای دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: شرکت‌کنندگان ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان علاوه بر حضور در محافل قرآنی حرم رضوی از مراکز علمی و فضای دانشگاه فردوسی در راستای افزایش تعاملات بازدید خواهد کرد.

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و تعامل در فضای دانشگاهی

محمد حاتمی، مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری دوره‌های پیشین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در اصفهان، تبریز، تهران و مشهد، در رابطه با تفاوت ششمین دوره این مسابقات با دیگر دوره‌ها،‌ عنوان کرد: ارتقای سطح مسابقات، آشنایی با اساتید بین‌المللی قرآن و‌ استفاده از تجربه‌های آنان از ویژگی‌های این دوره از مسابقات در مشهد است.
وی با اشاره به اینکه بنا بود این مسابقات هر دو سال برگزار شود، ابراز کرد: به دلیل کمبود بودجه، اندکی برگزاری مسابقات به تأخیر افتاد زیرا بودجه مخصوص برای مسابقات قرآن وجود ندارد و با مشارکت حامیان مالی این مسابقات برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان پس از دو مرحله رقابت به مرحله نهایی راه یافتند، ادامه داد: این مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود که در مرحله اول از 72 کشور 230 فایل صورت تلاوت دریافت شد.
حاتمی افزود: از این تعداد، 72 نفر برگزیده شدند که در برنامه تلوزیونی «اسرا» با آنان از طریق اسکایپ تماس گرفته شد و مسابقات به صورت مجازی برگزار شد و در نهایت 44 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و ما در این دوره میزبان آنان در مشهد هستیم.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اینکه در این دوره محدودیتی برای معرفی تعداد متسابق از هیچ قاره‌ای نداشتیم، ابراز کرد: متسابقان توسط رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شناخته ‌و‌ گزینش شدند.
وی با بیان اینکه دانشجو بودن شرط ورود به این مسابقات است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان شیعه ‌و اهل سنت از همه قاره‌ها در این مسابقات حضور دارند که برای آنان برنامه‌های فرهنگی، زیارتی و سیاحتی به صورت واحد در نظر گرفته شده است.
حاتمی در رابطه با فوق برنامه‌های ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، بیان کرد: حرم‌شناسی، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان و بازدید از مراکز علمی و فضای دانشگاه فردوسی از جمله این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و ‌حمایت شبکه قرآن و ‌معارف سیما، اداره کل اوقاف و‌ امور‌ خیریه خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، آیسسکو، خبرگزاری ایکنا و ...، ابراز کرد: برای برگزاری این مسابقات همکاری ملی شکل گرفته است و در حاشیه مسابقات پیام آیسسکو به ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام قرائت خواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام ضبط شده و‌ از شبکه قرآن و‌ شبکه‌های خارجی پخش‌ خواهد شد، اضافه کرد: این امر باعث می‌شود که تعداد زیادی بتوانند از مسابقات بهره ببرند‌ و سطح مسابقات ملی شود.
حاتمی با اشاره به اینکه در این مسابقات ما هر روز از یک دانشگاه به عنوان مهمان، میزبانی خواهیم کرد، تشریح کرد: چنین امری موجب می‌شود دانشجویان با یکدیگر تعامل برقرار کنند و علاقه‌مندان به فراگیری قرآن شوند.
وی در پایان گفت: شرکت‌کنندگان ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان به حرم رضوی مشرف خواهند شد و در محافل قرآنی شرکت خواهند کرد و با برگزاری این رقابت‌ها در برخی از محافل قرآنی به تلاوت می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha