برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در شهرستان مرزی تربت‌جام
کد خبر: 3709335
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در شهرستان مرزی تربت‌جام

برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در شهرستان مرزی تربت‌جام گروه شهرستان‌ها: مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام گفت: سال گذشته 212 گفتمان دینی در مدارس و مساجد روستاهای مرزی تربت جام برای حل آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

هاشم بهرامی‌نیا، مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: در ۶ ماهه اخیر تعداد ۱۱۲ گفتمان دینی در مدارس مقطع دبیرستان شهری و روستایی شهرستان تربت‌جام برگزار کردیم که ۷۰ مورد در مدارس دخترانه و ۴۲ گفتمان در مدارس پسرانه این شهرستان بوده است، علاوه براین ۱۰۰ گفتمان دینی نیز در مساجد این شهرستان برگزار شد.
مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: از مجموع کل گفتمان‌های دینی ۱۶ گفتمان ویژه والدین ومابقی با حضور دانش آموزان بوده که ۵۶ مورد در مدارس روستایی و ۵۶ مورد در مدارس شهری برگزار شد.
وی برقراری ارتباط مؤثر روحانیون با جوانان و نیز هویت بخشی ملی و دینی به این قشر را از مهم‌ترین اهداف این طرح معرفی و بیان کرد: آموزش شیوه‌های دریافت مفاهیم دینی به جوانان و مهارت‌های عفاف گرایی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این گفتمان‌ها است.
بهرامی‌نیا با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در بین نسل نوجوان و جوان، آسیب‌های فضای مجازی است، گفت: این طرح ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ستاد امربه‌ معروف این شهرستان بوده که ادامه خواهد داشت و برای سال آینده برنامه‌هایی نیز در این مورد داریم.

 برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در مدارس و مساجد شهرستان مرزی تربت‌جام

طرح هسته‌های فرهنگی جوان در شهرستان مرزی تربت‌جام

مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام در ادامه گفت: مسجد ۶ روستا به‌عنوان ۶ پایگاه روستایی همکاری داشتند که طرح هسته‌های فرهنگی جوان در این روستا‌ها برگزار شد و در این طرح ۲۵ تا ۳۰ جوان، ۱۴ تا ۲۵ ساله در یک دوره ۶ ماهه دورهم جمع شدند و یک روحانی به‌عنوان مربی (مبلغ یا مبلغه) با آن‌ها همراهی می‌کرد؛ همچنین در این طرح، هر پایگاه روستایی ۱۱ جلسه برگزار کرد که آسیب‌های اجتماعی روستاییان را موردبررسی قراردادند.
بهرامی‌نیا با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان، آسیب‌های فضای مجازی و دور شدن از سبک زندگی اسلامی ایرانی است، عنوان کرد: در هر روستا بعد از شناسایی مهم‌ترین آسیب‌هایی که روستاییان با آن درگیر بودند، یک همایش یا کارگاه برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در روستا‌های کاریزنو، رونج و نیلشهر برای خواهران و در روستا‌های رحمت‌آباد، خرم‌آباد و قلعه شیر برای برادران برگزارشد، بیان کرد: مخاطبان این برنامه‌ها ابتدا نوجوانان و جوانان هستند، ولی در این همایش عموم مردم شرکت داشتند به گونه‌ای که در سال گذشته تربت‌جام در سطح استان توانست رتبه اول استانی را دراین طرح به خود اختصاص دهد.
بهرامی‌نیا به همکاری هیئت‌امنای مساجد و شورا‌های اسلامی این روستا‌ها در برگزاری این طرح اشاره کرد و افزود: منطقه انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به‌صورت میدانی پای‌کار بودند.

برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در مدارس و مساجد شهرستان مرزی تربت‌جام

انتهای پیام

captcha