چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسيم بهشت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3709365
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسيم بهشت» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسیم بهشت» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی،‌ حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در جلسه توجيهي چهاردهمين جشنواره قرآني «نسيم بهشت» که با حضور مربیان قرآنی مهدالرضاها در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد از برگزاری مرحله مقدماتی چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسيم بهشت» و ارزیابی پایانی بیست‌ویکمین دوره کلاس های مهدالرضا(ع) خبر داد.
وی گفت: مرحله مقدماتی چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسیم بهشت» با حضور بیش از 40 داور از اول تا بیستم خردادماه در تمامی مراکز مهدالرضا(ع) سطح شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: قرآن آموزان مهدالرضا(ع) در مرحله مقدماتی در پنج رشته، روخوانی قرآن کریم، حفظ 8 سوره، آیات و احادیث کاربردی، اذان و رشته قصه‌های قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند.
مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مرحله نهایی این جشنواره با حضور قرآن آموزان منتخب مرحله مقدماتی، تیرماه در اردوی یک روزه برگزار می‌شود.
وی افزود: اتفاق خوبی که در سال آموزشی 97 - 96 افتاد این است که به همت همکاران مرکز قرآن کریم، کلاس‌های مهدالرضا(ع) در سراسر کشور یعنی در سی و یک استان کشور با حضور بیش از 17 هزار و 500 قرآن‌آموز دایر شد این در حالی بود که تا سال آموزشی 96 - 95 تنها در 9 استان‌ از استان‌های موقوفه‌دار کشور، کلاس‌های مهدالرضا(ع) برگزار می‌شد.
وی با اشاره به حدیثی گهربار از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: برای کسی که قرآن را به دیگران آموزش می‌دهد، همه موجودات هستی حتی ماهی های دریا هم طلب استغفار می‌کنند و این امر نشان‌دهنده بزرگی و عظمت کاری است که مربیان قرآنی عهده‌دار آن هستند.
حجت‌الاسلام میریان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مربیان مهدالرضا(ع) در ایام هفته معلم، اظهار کرد: سعی می شود در هفته گرامیداشت مقام معلم از مربیان مهدالرضا(ع) طی برگزاری مراسمی تقدیر به عمل آید.
وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ قرآن آموزان مهدالرضاهای مشهد در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: تمامی قرآن آموزان شهر مقدس مشهد که تعدادشان بیش از 11 هزار نفر است به همراه والدین در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام

captcha