طرح شناسایی قاریان ممتاز در زیمبابوه
کد خبر: 3710241
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
رایزن فرهنگی ایران پیشنهاد داد؛

طرح شناسایی قاریان ممتاز در زیمبابوه

گروه بین‌الملل - رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه در دیدار با مدیر مرکز اسلامی امام خمینی(ره) این کشور، طرح شناسایی قاریان ممتاز «کادوما» و دیگر شهرهای نزدیک را به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی پیشنهاد داد.

طرح شناسایی قاریان ممتاز در زیمبابوهدیدار رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه با مدیر مرکز امام خمینی(ره) این کشور

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه؛ رضاعسگری، رایزن فرهنگی سفارت ایران در زیمبابوه از مركز اسلامی امام خمینی (ره) در یكصد وچهل كیلومتری شهر هراره(حراره) بازدید و با شیخ جولا مدیر این مركز دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار شیخ جولا ضمن ابراز خرسندی از بازدید این مركز توسط رایزن فرهنگی به تشریح فعالیت‌های آن از جمله برگزاری كلاس‌های آموزشی مبانی اسلام برای خردسالان و نیز برگزاری اردوهای آشنایی با اسلام برای دانش‌آموزان مدارس پرداخت.

از دیگر خدمات این مجموعه انجام تشریفات غسل میت، تكفین اموات و اجرای نكاح مسلمانان و همچنین سخنرانی مدیر مركز در مراسم مذهبی شیعیان در شهرهای دور و نزدیک است.

در ادامه رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با قدردانی از فعالیت‌های مركز امام خمینی(ره) ، پیشنهادهایی را برای گسترش فعالیت‌ها با توجه به امكانات اندک آن ارائه کرد كه از آن جمله تهیه نقشه آماری از پراكندگی مسلمانان و شیعیان منطقه و اعلام نیازمندی‌های آموزشی تربیتی آنان در مرحله اول و نیز شناسایی مربیان علوم دینی و قاریان ممتاز شهر «كادوما» و شهرهای نزدیک برای تشكیل دوره‌های آموزش مبانی اسلام و آموزش قرآن كریم به صورت سیار بود.

این پیشنهادات با استقبال مدیر مركز روبرو و مقرر شد در اولین فرصت به تهیه نقشه آماری مزبور اقدام شود.

گفتنی است در طرح اولیه احداث مجموعه سه هكتاری مرکز اسلامی امام خمینی تأسیس یک باب مدرسه و یک مركز بهداشت در نظر گرفته شده كه متأسفانه به سبب نبود منابع مالی بر روی صفحه كاغذ باقی مانده است. در پایان این دیدار، رضا عسگری آمادگی رایزنی فرهنگی را برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی آموزشی مركز اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha