نظرسنجی از متسابقان باعث ارتقای سطح مسابقات دانشجویان مسلمان شده است
کد خبر: 3710328
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
حافظ برجسته قرآن از نیجر بیان کرد:

نظرسنجی از متسابقان باعث ارتقای سطح مسابقات دانشجویان مسلمان شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی- هارون مامادو حسن، شرکت‌کننده در بخش رشته حفظ ششمین مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان نظرش را در رابطه با برگزاری این دوره این مسابقات این‌گونه بیان کرد و گفت: همه چیز در برگزاری مسابقات، اسکان و ... مثل همه سال‌های قبل که در مسابقات شرکت داشتم، خوب و عالی بود و اینکه هرسال از از متسابقان نظرسنجی می‌شود، باعث شده سطح مسابقات ارتقاء پیدا کند.

هارون مامادو حسن، شرکت‌کننده در بخش رشته حفظ ششمین مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان از کشور نیجر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ابراز کرد: در رشته زبان عربی دانشگاه میامی تحصیل می‌کنم.
این متسابق قرآنی با بیان اینکه سال گذشته در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شرکت‌ کرده است و برای بار چهارم به ایران می‌آید، بیان کرد: همه چیز دربرگزاری مسابقات، اسکان و ... مثل همه سال‌های قبل که در مسابقات شرکت داشتم، خوب و عالی بود و اینکه هرسال از از متسابقان نظرسنجی می‌شود، باعث شده سطح مسابقات ارتقا پیدا کند.
این حافظ قرآن کریم، در رابطه با آغاز فعالیت قرآنی‌اش، ابراز کرد: خانه ما نزدیک مدرسه قرآن قرار داشت و به همین علت من توانستم با شیخ محمد کبیر آشنا شوم؛ ایشان مشوق اصلی من در زمینه حفظ قرآن بودند.
مامادو حسن با این توضیح که محافل قرآنی در نیجر بسیار است و رونق زیادی دارد، ادامه داد: در نیجر بیشتر به حفظ اهمیت می‌دهند تا قرائت و خود قاریان هم به حفظ توجه ویژه‌ای دارند.
این متسابق قرآنی در خصوص شیوه حفظ قرآن در کشور نیجر، توضیح داد: قرآن با نوشتن آغاز می‌شود؛ در مرحله اول یک‌هشتم حزب نوشته می‌شود و پس از سه سال، ختم می‌شود؛ در مرحله دوم، یک‌چهارم حزب از حفظ نوشته می‌شود و دو تا سه سال زمان می‌برد؛ در مرحله سوم نیز نصف حزب در کنار مدرس نوشته و از حفظ نوشته می‌شود؛ این فرآیند در مدت شش ماه باعث می‌شود تمام آیات در ذهن حافظ نقش بسته و جا بیفتد.
وی در پایان این گفت‌وگو عمل به قرآن را راه حل همه مشکلات دانست و افزود: طبق آیات و احادیث، راه حل همه مشکلات ما قرآن است و همه ما باید به این کتاب آسمانی مراجعه کنیم.
انتهای پیام

captcha