تولید 100 کتاب صوتی برای نابینایان در سبزوار
کد خبر: 3710380
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

تولید 100 کتاب صوتی برای نابینایان در سبزوار

گروه شهرستان‌ها- همیشه یکی از مشکلات موجود در کشور برای افراد کم‌بینا و نابینا وجود آثار کم در حوزه کتاب برای مطالعه این عزیزان است، مشکلی که برای حل آن همتی بزرگ می‌خواهد. در همین راستا مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی سبزوار با گام برداشتن در این راه و تولید 100 اثر صوتی در سال گذشته خدمتی بزرگ به این بزرگواران کرده است.

علی بشیری، مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج‌ ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه قریب به 9 هزار عنوان کتاب گویا با موضوعات دینی و مذهبی، فلسفی، روانشناسی و علمی در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: در این قسمت کتابخانه 308 نفر عضو هستند.

تولید 100 کتاب صوتی برای نابینایان در سبزوار/در حال تکمیل
وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای بخش نابینایان و کم‌بینایان، از دیگر شهرستان‌ و استان‌های مجاور از جمله کاشمر، سیستان و بلوچستان و بردسکن هستند، افزود: در استان خراسان رضوی فقط در سه شهرستان سبزوار، مشهد و نیشابور این بخش ویژه فعال است.
بشیری اضافه کرد: افرادی که توان حضور در کتابخانه را ندارند از طریق پست و یا از طریق فضای مجازی فایل‌های صوتی برای آن‌ها ارسال می‌شود.
وی همچنین با ابراز اینکه با کتابخانه‌های استان‌های دیگری نظیر اصفهان، شیراز و آبادان همکاری داریم، عنوان کرد: در زمینه دفاع مقدس در سال 96 جلد اول کتاب «سلام بر ابراهیم» گویا شد، همچنین در سال جدید تا ماه آینده نسخه دوم این کتاب نیز گویا و در سراسر کشور توسط این کتابخانه منتشر خواهد شد.

تولید 100 کتاب صوتی برای نابینایان در سبزوار/در حال تکمیل
وی با بیان اینکه از جمله کتب مهم در بخش نابینایان کتب تفسیر المیزان، مجمع البیان، قرآن گویا و بریل برای این قشر است، تصریح کرد: در زمینه تولید کتاب‌های صوتی در استان خراسان رضوی رتبه اول را داریم.
مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی تنها مرکز تولید کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان هستیم، گفت: در سال 96 با تولید 100 کتاب گویا از موفق‌ترین شهرستان‌ها در این بخش بودیم.
وی اضافه کرد: در سال جاری قصد داریم در حوزه ادبیات فارسی کتاب‌هایی را تبدیل به فایل صوتی کنیم.
بشیری با بیان اینکه تولید فایل صوتی «نسیم مبارک عاشورا» از مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌ 86 از دیگر آثار تولیدی این مجموعه در سال گذشته است، گفت: مضامین این فایل در ارتباط با عاشورا و محرم است.
وی اضافه کرد: تمام خدمات ارائه شده در این بخش برای افراد نابینا و کم بینا به صورت رایگان است.
انتهای پیام 

captcha