نگاهی به نیات واقفان محلاتی؛ از گوسفند قربانی تا تلاوت قرآن
کد خبر: 3710481
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

نگاهی به نیات واقفان محلاتی؛ از گوسفند قربانی تا تلاوت قرآن

گروه اقتصادی- نیات واقفان متفاوت است و عموماً نیز به امور اهل‌بیت(ع) مرتبط می‌شود، واقفان محلاتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این گزارش نگاهی می‌اندازد به نیات و میزان درآمد حاصل از برخی اموال وقف شده توسط واقفان شهرستان محلات. میرزا حسین حجت‌آباد، واقف محلاتی زمین مزروعی را در شهرستان محلات با نیت گوسفند قربانی، اطعام و افطار، برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی و تلاوت قرآن به ویژه در مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) و اقامه عزای ائمه(ع) به ثبت رسانه است. این زمین مستأجر داشته و سالانه 12میلیون تومان اجاره دارد.
همچنین علی اکبر تیموری، واقف محلاتی زمین مزروعی را در روستای نخجیروان از توابع شهرستان محلات با نیت کمک به فقرا و ارحام، تلاوت قرآن، تعزیه داری سید الشهداء(ع) در این روستا وقف کرده است، این موقوفه دارای مستأجر است و سالیانه 800هزار تومان درآمد دارد.

حاجی ملاابراهیم کرمانی، واقف محلاتی نیز زمین مزروعی را در روستای سنجه باشی از توابع شهرستان محلات وقف کرده است. این وقف با نیت برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی، تلاوت قرآن، گوسفند قربانی، هزینه‌های روزانه مساجد، هزینه طلاب فقیر، عموم فقرا و مساکین، هزینه سادات فقر، تعزیه‌داری سیدالشهداء(ع) در روستای سنجه باشی از توابع این شهرستان انجام شده است. این موقوفه مستأجر دارد و سالانه 30میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود.
دکان مزروعی با نیت تلاوت قرآن، گوسفند قربانی، روضه خوانی، اطعام، تعزیه داری، جهت ارحام واقف نیز توسط حاج ملا حسین قدس واقف محلاتی وقف شده است، این دکان واقع در بازار دارای مستأجر است و سالیانه 3میلیون تومان درآمد دارد.
همچنین حاج حسین روح پرور و محمود محمودیان از واقفان محلاتی مغازه تملک اعیان را با نیت روضه خوانی و تلاوت قرآن وقف کرده‌اند. این مغازه نیز مستأجر دارد و سالیانه یک میلیون و 740هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

انتهای پیام

captcha