کتابخانه‌های عمومی سمنان۶۱هزار عضو دارد
کد خبر: 3710483
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

کتابخانه‌های عمومی سمنان۶۱هزار عضو دارد

گروه اجتماعی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت ۶۱هزار نفر در ۷۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی استان سمنان خبر داد و گفت: راه‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هموار شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان صبح امروز دهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یک هزار ۱۴۱ نفر در روز هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شدند، اظهار کرد: با این تعداد، مجموعاً ۶۱ هزار نفر عضو ۷۲ کتابخانه مشارکتی و نهادی استان شدند.

وی افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و جذب مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی استان، متذکر شد: برنامه‌ریزی برای حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده در محیط‌های کتابخانه را ازجمله اقدامات این اداره کل در سال۹۷ خواهد بود.

سما کوش با بیان اینکه تغییر فرهنگ‌عامه مردم ازجمله افزایش گرایش ایشان به کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقاء نرخ مطالعه نیازمند همراهی آحاد جامعه و اراده جمعی است افزود: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش پدر و مادرها در رابطه بامطالعه و کتاب‌خوانی و وجود کتاب و نشریات قابل‌دسترس نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.

وی با اشاره به این مطلب که کمک به کتاب و کتاب‌خوانی، کمک به جامعه است، ادامه داد: همه مسئولان به‌ویژه نهادهای فرهنگی باید برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نقش خانواده را در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مهم دانست و گفت: خانواده عامل موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.  انتهای پیام

captcha