جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس+عکس
کد خبر: 3710529
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
در آستانه نیمه شعبان برگزار شد؛

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس+عکس

گروه بین‌الملل - مراسم جشن تکلیف شماری از نوآموزان قرآنی مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه میلاد امام عصر(عج) در این مرکز برگزار شد.

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس+عکس

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسلامی انگلیس؛ مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه میلاد امام عصر (عج)، دیروز(نهم اردیبهشت‌ماه) با برگزاری مراسم باشکوهی به سن تکليف رسيدن تعدادی از نوآموزان قرآنی مکلّف دختر و پسر اين مؤسسه را با حضور اوليا و مربيان آنان جشن گرفت.

برنامه‌های این مراسم با همکاری، هماهنگی، پشتیبانی و به همت مربيان و شاگردان مؤسسه آموزشی به اجرا درآمد با استقبال گسترده اولياء و خانواده‌های دانش‌آموزان مواجه شد.

ویژه‌برنامه‌های اين مراسم شامل قرائت آیاتی از قرآن توسط یکی از نوآموزان قرآنی مؤسسه، اجرای هم‌خوانی و سرود توسط نوآموزان و قرائت شعر و دکلمه توسط يکی از نوآموزان دختر این مؤسسه بود.

بنا بر اين گزارش در برنامه جشن تکلیفی که مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگليس برای جمعی از نو‌آموزان قرآنی دختر و پسر که به سن تکليف رسيده بودند، تدارک ديده بود، دختران و پسران نو آموز مکلّف پس از عبور از زير قرآن مجيد به عنوان یگانه کتاب سعادت بخش بشری، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکان‌هایی که برای آنها پیش‌بینی شده بود، استقرار يافتند و در فضای معنوی حاکم بر اين مجلس، سوگندنامه و تعهدنامه تکلیف را قرائت کردند.

در ادامه این برنامه، نوجوانان شرکت‌کننده هدایایی را به مناسبت رسیدن به سن تکلیف از رئیس مرکز اسلامی انگلیس دریافت کردند. 

توصیه‌های حجت‌الاسلام شمالی

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد علی شمالی، رییس مرکز اسلامی انگلیس در این مراسم سخنانی خطاب به نوجوانان و والدین آنان ایراد کرد و با تبریک رسیدن به سن تکلیف و لایق و قابل شدن اعمال و واجبات در نزد خداوند متعال، سه نکته مهم از باب موعظه را برای نوجوانان بیان کرد.

وی در بیان نکته اول با یادآوری اینکه پس از سن بلوغ همه اعمال ما ثبت می‌شوند به حاضران گفت: اکنون شما در اولین صفحه نامه اعمال خود هستید و این فرصت یگانه‌ای است که در اختیار ما بزرگسالان نیست. پس سعی کنید همیشه این کتاب را پاکیزه و مملو از اعمال نیک و صالح نگه دارید.

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس+عکس

حجت‌الاسلام شمالی تأکید کرد که انسان نباید هیچ چیز را ساده و سبک بگیرد، چرا که همه اعمال ما، حتی کوچک‌ترین بدی و خوبی، همه ثبت شده و به حساب خواهند آمد.

وی سپس به اهمیت نماز و دعا اشاره کرد و با ذکر مثالی گفت که اگر پدربزرگ شما بنا به فرض پادشاه مقتدری باشد و بین همه رعیت به شما به طور خاص اجازه داده باشد هفته‌ای یک بار او را ملاقات کنید، می‌بینید که این چه افتخار و چه امتیاز بزرگی است. حال قیاس کنید با اقتدار خداوند متعال و ببینید این چه فضل و نعمت بزرگی است که ما اجازه داریم روزی پنج بار به درگاه او برویم و او را بخوانیم.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس تأکید کرد که باید قدر این نعمت را دانست و به عنوان اولین توصیه از نوجوانان حاضر خواست که از همین ابتدا رابطه ویژه‌ای با خدا داشته باشند.

وی در توصیه دوم به اهمیت احترام به والدین اشاره کرد و گفت که بر اساس گفته‌های اساتید بزرگ و علما و عرفا، بعد از نماز، بهترین وسیله رسیدن به توفیقات، احترام و مهربانی به پدر و مادر است و باید تا جای ممکن به والدین احترام گذاشت.

حجت‌الام والمسلمین شمالی به عنوان توصیه سوم، صدقه و خیرات را نام برد و گفت که لازم نیست این کمک حتماً مادی باشد. هر گونه کمکی به یک انسان نیازمند، یک عمل خیر است.

وی با دعا برای تعجیل فرج حضرت امام زمان (ع) و آرزوی اینکه نسل ما و نسل نونهالان حاضر، نسلی باشد که توفیق خوشامد گویی به آن حضرت را بیابد، سخنان خود را به پایان برد.

انتهای پیام

captcha