زیرساخت‌های پدافندی انتقال خون کردستان تقویت می شود
کد خبر: 3710585
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

زیرساخت‌های پدافندی انتقال خون کردستان تقویت می شود

گروه اجتماعی- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ضمن اهدای خون خود به بیماران و بازدید از اداره کل انتقال خون کردستان بر لزوم تقویت زیرساخت های این اداره کل جهت افزایش قدرت مانور در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با حضور در مرکز انتقال خون شهرستان سنندج یک واحد کامل خون خود را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن اهدا کرد و طی بازدید از بخش‌های فنی اداره کل در جریان نقاط قوت و نیازمندی های این اداره کل قرار گرفت .
وی در این بازدید به اهمیت نقش انتقال خون در پدافند زیستی اشاره کرد و افزود: وجود ذخایر خون کافی و قدرت تداوم فعالیت های ضروری انتقال خون در بحران‌ها کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را موجب می شود.
وی با بیان اینکه زندگی انسان همواره با وقوع حادثه اجین است، ادامه داد: کمترین انتظار از دستگاه های خدمتگذار حوزه بهداشت و درمان در حوزه مدیریت بحران حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد و صیانت از حاکمیت ملی در همه‏ مواقع در برابر هرگونه شرایط است.
خوش اقبال عنوان کرد: یک انتقال خون توانمند می بایست با به کارگیری هرگونه ابزار، شرایط و موقعیت‏ ها بتواند با کمترین تعداد منابع انسانی با تهدیدات مقابله کند و برای دستیابی به این اهداف ضروری است زیرساخت های انتقال خون کردستان تقویت شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی مانع اصلی تقویت دیگر زیرساخت ها است، عنوان کرد: با تاکید شخص استاندار اتمام پروژه احداث ساختمان انتقال خون استان در دستور کار قرار گرفته است و این معاونت نیز روند انجام کار را ناظر و پیگیر خواهد بود.
وی تمرکز زدایی را یکی از شاخص های ارزیابی مدیریت عملکرد و ارکان پدافند غیرعامل برشمرد و اعلام کرد: متمرکز کردن بخش های خدمت رسان یک مجموعه به منظور تسریع در انجام خدمت و صرفه جویی در وقت و هزینه با هدف رضایت مندی ارباب رجوع امری ضروری است اما دستگاه های نقش آفرین در مدیریت بحران می بایست توجه ویژه ای به تمرکز زدایی در حوزه فنی داشته باشند.
خوش اقبال زلزله کرمانشاه را زنگ خطر و درسی جدی برای کردستان دانست و گفت: عملکرد دستگاه‌های فعال در حوزه پدافند غیرعامل رصد و پایش می شود و ضروری است این دستگاه ها نسبت به ارسال گزارشات به موقع در خصوص ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و کاستی ها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نباید تا زمان بروز بحران صبر کرد و بی نظمی در اجرای چارچوب‌های پدافند غیر عامل را با تعبیر غافلگیر شدن پوشش داد، افزود: ضروری است همه مدیران استان ابتدا مجموعه خود را تقویت کنند و سپس با هم افزایی با دیگر ادارات آنها را تا رسیدن به بستری که بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند همراهی کنند.
در ادامه مدیرکل انتقال خون استان گزارش فعالیت چند ساله انتقال خون را ارائه کرد .
محمد سعید کریمیان با بیان اینکه سازمان انتقال خون در رده بندی پدافند غیرعامل از رده حساس خارج شده و در طبقه حیاتی جای گرفته است، بیان کرد: حداقل امکانات برای یک دستگاه حیاتی دارا بودن دو ساختمان مجهز و استاندارد است که تاکنون محقق نشده است .
کریمیان عنوان کرد: در سال‌های اخیر شمار بیمارستان‌‌ها و تخت‌های فعال مراکز درمانی استان افزایش چشمگیری داشته و این در حالی است که توجه متوازن به انتقال خون را شاهد نبوده ایم .
وی در پایان به شاخص های سلامت و خیر بودن مردم کردستان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان این ظرفیت را داراست تا سهم بیشتری از تولید پلاسما و دیگر فرآورده های خون کشور را عهده دار شود
انتهای پیام

captcha