آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات اوقاف/میدان عمل خالی شد
کد خبر: 3710788
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
حسینخانی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات اوقاف/میدان عمل خالی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- جلسه تشکیل کارگروه میزبانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در حالی برگزار شد که نه تنها تعداد غائبین مشهود بود بلکه رئیس اداره امور قرآنی اوقاف از اعلام انصراف اعضای کارگروه‌ها در فاصله زمانی 4 ماه بعد از تشکیل جلسه هم اندیشی جامعه قرآنی خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جلسه تشکیل کارگروه میزبانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، عصر روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه، در اداره‌کل اوقاف استان با حضور حجت‌الاسلام حسینخانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف، سید مجتبی طباطبایی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش و سرپرست کارگروه پذیرش، ابوطالب شهسواری، رئیس هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک و سرپرست کارگروه متسابقین، محمد باقر نشیبا، پیشکسوت قرآنی استان و احمد جودکی، سردبیر خبرگزاری ایکنا برگزار شد.هر چند این جلسه غائبینی هم داشت.
حجت‌الاسلام حسینخانی در این جلسه با اشاره به میزبانی اراک از مرحله کشوری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف گفت: مهرماه سال جاری مرحله کشوری مسابقات برگزار خواهد شد، در همین راستا در پنجم دی ماه 96 جلسه هم اندیشی را با حضور اکثر اساتید و فعالان جامعه قرآنی در اداره‌کل اوقاف برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در این جلسه نظرات و پیشنهادات بیان و مروری هم بر آیین نامه‌ها داشتیم و در فرم‌هایی که بین مدعوین توزیع شد علاقمندی خود را برای حضور در کارگروه‌های مختلف مسابقات اعلام کردند و در نهایت فرصتی داده شد تا اعضای نهایی کارگروه‌ها مشخص و اعلام شوند.
حجت‌الاسلام حسینخانی افزود: بعد از تشکیل کارگروه‌ها، اعلام کردیم جلسات هر کارگروه باید هر 15 روز یک‌بار و بر حسب نیاز تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ تا در نهایت در ستاد اداره‌کل پیگیری شود، و با وجود اینکه امکانات برگزاری جلسات را هم در اختیار اعضای کارگروه‌ها قرار دادیم متأسفانه به جز کارگروه متسابقین هیچ جلسه‌ای تشکیل نشد و برخی از اعضاء نیز اعلام انصراف کردند تا اینکه بنابر احترامی که از ابتدا برای کار جمعی جامعه قرآنی قائل بودیم از طریق خبرگزاری ایکنا تا پایان فروردین‌ماه برای تشکیل جلسه و اعلام نتیجه به کارگروه‌ها فرصت دادیم که بازهم هیچ اتفاقی نیافتاد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان گفت: بسیار مایه تأسف است که جز عده معدودی که دغدغه کار قرآنی داشتند با وجود اینکه اعلام آمادگی کرده بودند پا به میدان نگذاشتند و برخی هنوز کاری انجام نداده طلب پول کردند. البته اوقاف جلسه هم اندیشی و دعوت از جامعه قرآنی را به دلیل احترامی که برای جامعه قرنی قائل است تشکیل داد و تمایل داشت در این اتفاق بزرگ، جامعه قرآنی هم سهمی داشته باشد.
وی تأکید کرد: اوقاف از همان روز تشکیل جلسه هم اندیشی، امور را پیگیری کرد و بیکار ننشست هر چند مردم انتظار دارند خود جامعه قرآنی در بزرگترین رویداد قرآنی نقش ایفا کنند اما متأسفانه برخی جواب احترامی که به آنها گذاشته شد را صرفاً با بی‌انگیزگی و بحث مادیات دادند، با وجود اینکه اعلام کرده بودیم بعد از مسابقات حتماً مراسم تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران مسابقات را خواهیم داشت و این زحمات بدون اجر مادی و معنوی نخواهد ماند.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: در جلسه‌ای که آقای طباطبایی مسئول کارگروه متسابقین برگزار کرد نکات ریز و کاربردی عنوان شد که پیگیر اجرای آن هستیم چنانچه سفارش طراحی و دوخت 120 دست لباس متحدالشکل برای میزبانان داده شده همچنین تاکنون 4 جلسه با صدا و سیما برگزار کردیم و مقرر شد تولید و پخش برنامه‌های متناسب با میزبانی، از ماه مبارک رمضان آغاز شود.
وی افزود: به زودی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز جلسه‌ای خواهیم داشت تا در نهایت بتوانیم از تریبون ائمه جمعه نیز برای قرآنی کردن فضای استان استفاده کنیم، در حوزه پشتیبانی نیز وارد مرحله عقد قرارداد با هتل‌ها شده‌ایم و ظرفیت 4 هتل پیام، امیرکبیر، مجموعه آفتاب و هتل زاگرس را برای میزبانی در اختیار گرفته‌ایم همچنین ظرفیت خانه معلم را با توجه به تغییرات و تعمیراتی که اخیراً داشته پیش‌بینی خواهیم کرد تا در نهایت از بابت اسکان متسابقین و میهمانان مشکلی نداشته باشیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان تصریح کرد: با دستگاه‌های فرهنگی رسمی و غیررسمی وارد مذاکره شدیم و ظرفیت‌ها و اینکه چه کمکی می‌توانند در بحث میزبانی داشته باشند را سنجیده‌ایم همچنین با تاکسیرانی و اتوبو‌رانی نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم و بر تعداد، مدل، رنگ و استانداردهای ماشین نیز تأکید ویژه داریم.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: همچنین دنبال تشکیل جلسه ستاد معین هستیم که متأسفانه تاکنون استاندار این جلسه را تشکیل نداده است به هر ترتیب اوقاف در حال پیگیری تمام امور میزبانی است و با توجه به وقت کمی که داریم نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.
وی افزود: اعضای جامعه قرآنی بر اساس تمایل خودشان وارد کارگروه‌ها شدند اما جز عده‌ای معدود، به میدان عمل نرسیدند؛ لذا وقتی خود جامعه قرآنی دغدغه نداشته باشند چطور انتظار دارند مردم در محافل شرکت کنند و دغدغه رونق جلسات قرآنی را داشته باشند.
حجت‌الاسلام حسینخانی تشریح کرد: تا 20 اردیبهشت‌ماه مرحله شهرستانی مسابقات باید به اتمام برسد، در ماه مبارک رمضان نیز اکثر دستگاه‌های فرهنگی درگیر برنامه‌های مناسبتی هستند و بعد از ماه مبارک درگیر آماده‌سازی مرحله استانی خواهیم بود که باید تا اوایل شهریورماه در سراسر کشور به اتمام برسد بعد از پایان مرحله استانی و اعلام نفرات کشوری، درگیر میزبانی خواهیم بود که مهرماه برگزار می‌شود؛ لذا زمان بسیار کم است و اگر قرار باشد روی وعده عده‌ای که فقط به ظاهر دغدغه کار قرآنی دارند حساب کنیم از کارها عقب می‌مانیم.
وی تأکید کرد: اوقاف از جهت تأمین نیروی انسانی برای میزبانی، مشکلی ندارد و هفته آینده با مجموعه خادمین افتخاری امامزادگان که بر اساس علاقه اعلام آمادگی کردند جلسه‌ای خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha