نشست «آینده انسان و انسان آینده» در اتریش
کد خبر: 3710789
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
به مناسبت نیمه شعبان برگزار می‌شود؛

نشست «آینده انسان و انسان آینده» در اتریش

گروه بین‌الملل – نشست «آینده انسان و انسان آینده» به همت آکادمی آموزشی پژوهشی «ایمان» وین 21 اردیبهشت‌ماه در اتریش برگزار می‌شود.

نشست «آینده انسان و انسان آینده» در اتریشبه گزارش ایکنا به نقل از آکادمی ایمان اتریش؛ این نشست با همکاری مرکز اسلامی امام علی(ع) وین و رایزنی فرهنگی ایران در اتریش و با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی برگزار می‌شود و ساعت برگزاری آن 18 به وقت محلی خواهد بود.

نشست مذکور دیالوگی (میان دینی) و یا تقریبی (بینا دینی) که با حضور فرهیختگان برگزار خواهد شد، می‌تواند عهده دار کنکاش حول این موضوع و یا موضوعات قریب به آن بوده و فرصتی خواهد بود تا الهیات تاریخ تشیّع در مورد «انسان آینده و آینده انسان» به جهانیان اعلام شود.

آخرین آثار آلمانی‌زبان پروفسور حمید کثیری در حوزه شیعه‌شناسی نیز در نشست رونمایی خواهد شد و برنامه‌های آن به زبان آلمانی برگزار می‌شود.

«انسان آینده و آینده انسان» از جمله موضوعاتی است که اندیشمندان را به خود مشغول کرده و آنها را به کنکاش حول خود واداشته است. این موضوع، رشته‌های معارف بشری را ناچار کرده است تا با ارائه تصویری و تفسیری، بینش ویژه خود را در قبال آن معرفی کنند.

در این روند، فلسفه، الهیات، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و تاریخ، بیش از دیگر معارف بشری به نظریه‌پردازی پرداخته و هر یک به فراخور روش خود، معرکه آرای آینده‌پژوهی را به دست گرفته‌اند. ولی صحنه‌گردانان اصلی این میدان، بیش از پیش، الهیات دین، فلسفه دین، الهیات بنیادی و به ویژه آینده‌پژوهی هستند که با جدیت بیشتر این موضوعِ نوپدید را به دست گرفته‌اند.

 از میان ادیان وحیانی، اسلام و مسیحیت دغدغه‌داران مبحث «انسان آینده و آینده انسان» بوده و کمال تحقق دین خویش را در آینده می‌بینند. در سنّت اسلامی، تفکر تشیع داعیه‌دار الگو‌های مناسب برای رهبری آینده است. تشیّع همه آنچه که هست، همه آنچه که دارد و همه آنچه را که باید بشود، در ارتباط تام با امام زنده حاضر و ناظر، معنی می‌کند؛ امامی که مفسّرِ «انسان آینده و آینده انسان» بوده و در حقیقت، خود، «انسان آینده» است.

نشست «آینده انسان و انسان آینده» در اتریش

انتهای پیام

captcha